actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Mensenrechten
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th November 2012, 10:29
Ann.Cornelis Ann.Cornelis is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Wuustwezel
Posts: 127
Pakistaanse moeder doodt dochter (15) met bijtend zuur omdat ze naar jongens keek

Een Pakistaanse moeder heeft samen met haar man hun vijftienjarig dochtertje Anusha overgoten met een bijtend zuur. Ze had te veel naar jongens gekeken en dat is ten strengste verboden volgens de strenge islamitische wetten in het land (zie video onder dit artikel). Omdat de ouders hun dochter pas na twee dagen naar het ziekenhuis brachten, was het kind kansloos. Door gruwelijke brandwonden over 70 procent van haar lichaam is ze enkele uren na haar aankomst in het ziekenhuis al overleden. Volgens mensenrechtenorganisaties zijn vorig jaar zo'n 900 meisjes en vrouwen gedood bij een zogenaamde 'eremoord' in Pakistan. Slechts 20 van hen kregen medische hulp voor ze stierven. Wellicht gebeurden er nog veel meer eremoorden die nooit werden aangegeven.
Mohammad Zafar en zijn vrouw Zaheen werden opgepakt en beide ouders zitten nu opgesloten in twee cellen naast elkaar. Eerst legt de vader uit wat er gebeurde. "Ze keek om naar een jongen op een bromfiets. Ik had haar al eerder gezegd dat ze dat niet meer mocht doen. Ik begon haar te slaan en dan overgoot haar moeder haar met het bijtende zuur. Ik kon haar echt niet tegenhouden. Een andere dochter had de eer van de familie ook al beschadigd, dit konden we niet weer laten gebeuren."

"Haar lot"
De moeder, die zelf een brandwonde op haar arm overhield aan het bijtende zuur, zegt dat haar dochter om genade smeekte. "Ze zei dat ze het niet opzettelijk deed en dat het echt de laatste keer was. Toen was het al te laat, want ik had het bijtende zuur al over haar gegoten. Het was gewoon haar lot om op deze manier te sterven."

Troost
Om het allemaal nog wat erger te maken, lieten de ouders hun kind nog twee dagen vreselijk afzien. Toen ze in kritieke toestand in het ziekenhuis aankwam, had ze gruwelijke brandwonden over 70 procent van haar lichaam. Ze was dan ook kansloos en overleed korte tijd later. Volgens ooggetuigen had ze zo afgezien dat ze zelfmoord wilde plegen. Op de wedersamenstelling van de barbaarse eremoord vielen zijn andere kinderen de vader in de armen om troost te zoeken.

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...gens-keek.dhtml

--------------------------------------------------------------------------

Eremoord? Barbaars is het! Ik werd gewoon misselijk tijdens het lezen van dit artikel en het bijhorende filmpje is zelfs nog erger. Ik snap niet hoe een ouder dit zijn of haar kind kan aandoen. Dat meisje was slechts vijftien jaar, een tiener. Ze werd vermoord omdat ze -waarschijnlijk per ongeluk- naar een jongen keek... Ze keek gewoon!

Dat soort dingen kan niet! Je dochter ineen slaan, bijtend zuur over haar kappen en haar dan nog eens twee dagen laten lijden voor je met haar naar het ziekenhuis gaat... Ik ben niet voor de doodstraf, maar in mijn ogen verdienen haar ouders een minstens even gruwelijke dood... Het was immers "het lot" dat het meisje zo zou moeten sterven... Niet als haar moeder geen bijtend zuur over haar zou heen hebben gekapt.

Er moet nu iets aan gedaan worden. Te veel mensen worden vermoord als in "eremoord". Als zo'n gruwelijke daden echt gerechtvaardigd worden in de islam, dan heb ik er mijn twijfels bij of het echt zo menslievend en rechtvaardig is als sommigen zeggen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:14.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.