actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th July 2007, 13:48
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Angry Middeleeuwse kwakzalverij

1.500 euro betaald voor verminkt gezicht na peeling


'Ik was een mooie vrouw. Maar ik sleepte na een auto-ongeluk op mijn twintigste twee kleine sneetjes mee. Ik voelde me daar heel ongelukkig over. Ik wou een perfect gezicht.'


Dus zocht Rose Iannolino uit Herstal haar heil in een zogenaamde peeling waarbij oude huidcellen worden verwijderd en nieuwe jonge huidcellen aan de oppervlakte komen. 'Voor 1.500euro had de chirurg me een babyvelletje beloofd.' Tijdens de chirurgische ingreep raakte haar gezicht tot in de derde graad verbrand. 'Alsof ik levend werd gevild', vertelt Rose daarover. Haar man Joseph springt haar bij: 'Ik was bij die ingreep aanwezig. De dokter had Rose met een pil in slaap gedaan. Nadat hij iets op haar gezicht had gewreven hoorde ik gesis. Al snel schreeuwde Rose moord en brand. Ze krijste dat haar gezicht brandde. En dat ze aan het sterven was. De reactie van de dokter was onbegrijpelijk: hij opende het raam en zette een ventilator op.'

'Het was alsof ik in een frietketel was gevallen', zegt Rose. 'Mijn huid kwam los en etterde. Elke keer dat we de chirurg om uitleg vroegen, zei hij dat het normaal was wat ik meemaakte.' Vandaag - bijna twee jaar na de bewuste ingreep - is Rose nog een schim van de vrouw die ze was: ze durft nog amper buiten te komen terwijl ze vroeger haar getrainde lichaam showde op fitnessdemonstraties. 'Vroeger was ik trots. Nu ben ik beschaamd. Zo vraag ik mijn zus altijd om mijn boodschappen te doen. Enkel als het niet anders kan ga ik zelf naar de winkel. Mijn zoon van twaalf durf ik niet meer naar school brengen sinds zijn vriendjes hem pesten met zijn vreemde mama.' Volgens Rose heeft ze voortdurend jeuk. En haar wenkbrauwen zijn twee jaar na de ingreep nog altijd niet teruggegroeid. Haar werk als uitbaatster van een fitnesscentrum heeft ze opgegeven.

Een medisch rapport heeft het intussen zwart op wit bewezen: Rose raakte verminkt door een te hoge concentratie fenol. 'Ik wacht nog altijd op een woordje van spijt van die chirurg. Hij betaalde me uiteindelijk wel al 800 euro van de ingreep terug. En de kliniek zelf stelde me intussen voor om de rest (700 euro, red.) ook terug te betalen als ik geen klacht zou indienen. Dat heb ik geweigerd', zegt Rose.

De gerant van de Clinique Esthétique Louise zat gisteren behoorlijk verveeld met de vraag naar een reactie. 'Wij hebben niets met die ingreep te maken. Wij verhuren enkel behandelingsruimtes aan chirurgen.' Volgens de directeur zijn ze pas na de ingreep op de hoogte gebracht van het verschrikkelijke resultaat. 'We hebben de samenwerking met die dokter onmiddellijk stopgezet.' Uit navraag blijkt dat de betrokken chirurg momenteel werkt in Doornik.


DS, 11-07-2007
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:16.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.