actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th April 2007, 00:53
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Belg verhuist steeds vaker

Belg verhuist steeds vaker


vrijdag 13 april 2007 - We verhuizen steeds vaker. Dat blijkt uit nieuwe cijfers van de Directie Statistiek van de FOD Economie. Terwijl er in 1990 384.561 inwoners naar een andere Belgische gemeente vertrokken, waren dat er 2005 al 491.338.



Op 15 jaar tijd is het aantal verhuizingen dus met ruim een kwart (28%) toegenomen. Het aantal verhuizingen gaat nog steeds in stijgende lijn. Ieder jaar zijn er zowat 10.000 meer mensen die verkassen. In 1990 verhuisde 3,9% van de bevolking, in 2005 4,7%.

In alle drie de gewesten neemt het aantal verhuizers toe tussen 2004 en 2005. Inwoners van het Brussels Gewest verhuizen verhoudingsgewijs het meest. In 2005 verhuisde 7,6% van de Brusselaars, tegen 5,1% van de Walen en 4,0% van de Vlamingen. Vlamingen zijn dus het meest "honkvast".

Mannen zijn iéts verhuislustiger dan vrouwen, maar de verschillen zijn niet erg groot. In Vlaanderen is er zelfs helemaal geen verschil in aantal verhuizingen per hoofd van de bevolking. Waalse mannen verhuizen iets meer dan Waalse vrouwen. Wel een tamelijk groot verschil is er in het Brussels Gewest. 8 op 100 Brusselse mannen verhuisde in 2005, tegen 7,2 op 100 Brusselse vrouwen.


http://www.6minutes.be/NL/Artikel.a...98&RubriekID=10
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 19th April 2007, 13:47
pino pino is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Dec 2006
Locatie: Nijlen
Posts: 83
Volgens mij is dit fenomeen gemakkelijk te verklaren. Dit komt door de hoge woningenprijzen. Volgens mij gaan velen eerst iets huren, om zo te kunnen sparen voor een huis. Ook vele kopen eerst een klein huis en wonen hier enkele jaren in, verkopen dit en kopen een groter huis.
Een nieuwe trend bij oudere mensen is, hun huis verkopen om een appartement te kopen.

Ik zelf ben nog maar 1 keer verhuist en dit zelfs onbewust, ik was nog te klein om het mij te herinneren. Mijn vriend daarentegen is al 3 keer verhuist met zijn ouders.

Volgens mij gaat dit fenomeen blijven bestaan, zeker wanneer de prijzen op de huizenmarkt zo hoog blijven!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 20th April 2007, 14:03
bas van gorp bas van gorp is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2006
Locatie: grobbendonk
Posts: 167
komt mij bekend voor...

Zoals Katleen hier reeds vermeldde, is het zo dat meer en meer jongeren eerst iets goedkoper huren, een woning of een appartement, om dan na enkele jaren een vaste stek te zoeken. En dan hebben we het nog niet over de oudere mensen gehad. Tegenwoordig verkopen deze mensen hun woning wanneer ze op pensioen gaan en verhuizen dan naar een kleiner appartementje.

Voor mij komt dit fenomeen vrij bekend voor... Mijn vader is in 15 jaar tijd, reeds 5 keer verhuisd. Hij zoekt zoals meer mannen denk ik naar uitdagingen in zijn leven en wil daar gerust voor verhuizen...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:30.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.