actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st May 2018, 15:29
yannick.v*ndenkieboom yannick.v*ndenkieboom is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Vorselaar
Posts: 45
Deense minister wil dat moslims niet werken tijdens ramadan: “Dat kan gevaarlijk zijn

De Deense minister van Immigratie en Integratie Inger Stojberg heeft moslims opgeroepen om verlof te nemen tijdens de ramadan om de veiligheid op het werk te garanderen. Haar verklaringen over buitenlanders hebben wel al vaker voor ophef gezorgd.

“Ik wil de moslims oproepen om verlof te nemen tijdens de ramadanmaand om negatieve gevolgen voor de rest van de Deense samenleving te voorkomen”, schrijft Stojberg in een column die gepubliceerd werd door roddelblad BT. “Ik vraag me af of een religieus gebod om een 1.400 jaar oude zuil van de islam na te leven verenigbaar is met de samenleving en de arbeidsmarkt die we in 2018 in Denemarken hebben.”

De minister vreest naar eigen zeggen de effecten van het vasten op de “veiligheid en productiviteit”. Als voorbeeld noemt ze buschauffeurs die meer dan tien uur niet gedronken of gegeten hebben. “Het kan gevaarlijk zijn voor ons allemaal”, waarschuwt ze.

Strenge migratiepolitiek
De 45-jarige Stojberg maakt deel uit van de centrumrechtse en liberale partij Venstre van premier Lars Lokke Rasmussen. Sinds 2015 is ze verantwoordelijk voor de erg strenge migratiepolitiek van Denemarken. Dat maakt haar tegelijkertijd controversieel én populair.

De meest controversiële maatregel tot nu toe is de ‘juwelenwet’. Die laat de politie toe om juwelen, geld en andere waardevolle voorwerpen van migranten in beslag te nemen. Bedoeling was om asielzoekers zo zélf te laten bijdragen voor hun verblijf in Denemarken. De wet zorgde voor heel wat ophef bij de Deense oppositie en in het buitenland.

Bron: Het Laatste Nieuws (https://www.hln.be/nieuws/buitenlan...emaal~a3ebd738/)

Mening: Bij mijn weten is er nog nooit echt iets ernstig gebeurt waarvan de oorzaak te wijten was aan de ramadan. Dus ik vind nu niet dat je van wat geen probleem is, een probleem moet maken voor velen. Je kunt moslims nu moeilijk gaan verplichten om een hele maand verlof te nemen. Hierdoor kunnen ze praktisch in de rest van het jaar geen verlof meer nemen. En tijdens ramadan op reis gaan is nu ook niet bepaald het leukste voor hen. Ik begrijp dat je hen wilt stimuleren om dat de doen, om hen erop te wijzen dat er gevolgen gebonden zijn aan zo'n tien uur lang niet eten of drinken. Maar volgens mij, het is al heel hun leven hun geloof, kennen ze de gevolgen maar al te goed. Moesten er echte gevolgen zijn van de ramadan, ligt de discussie open, maar dat is volgens mij nu niet.

Laatst aangepast door yannick.v*ndenkieboom : 21st May 2018 om 15:39.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:14.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.