actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th December 2004, 12:31
SuperJef's Avatar
SuperJef SuperJef is offline
Live fast, die young
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Meerhout
Posts: 142
Jongeren en seks

Jongeren: 'Bij seks hoort liefde'


Uit een enquête van onderzoeksbureau Trendbox blijkt dat jongeren traditioneler over seks, relaties en vreemdgaan denken dan ouderen. De enquête wordt van tijd tot tijd uitgevoerd, inmiddels al onder 68.000 personen.

Terwijl de baby-boomers (mensen die kort na de Tweede Wereldoorlog zijn geboren) seks en liefde niet per se als onlosmakelijk verbonden zien, horen die twee volgens de ondervraagde jongeren samen. Ook zegt vier van de vijf ondervraagden haar/zijn relatie te beëindigen als hun partner met een ander het bed in duikt, terwijl de oudere generatie (40-60) daar wat makkelijker over denkt.

Seks blijft ondertussen een taboe, waarover mensen niet graag openlijk spreken omdat ze het te persoonlijk vinden. Kinderen krijgen zonder te trouwen is tegenwoordig geen taboe meer, het wordt eerder als hip beschouwd.
__________________
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 10th December 2004, 20:50
EliEn DEclErcq EliEn DEclErcq is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Kasterlee
Posts: 15
In het bericht lees ik dat seks een taboe is. Maar dat vind ik juist niet. Misschien ben ik dan een uitzondering, maar thuis wordt er open en bloot over gepraat. Ook met mijn vrienden kan ik erover praten. En ook op tv wordt er zonder blozen over gepraat. Waar ik niks op tegen heb, alleen de uren van uitzending laten me wel eens grommen.
Personen die hun kind alleen opvoeden worden in mijn ogen zeker niet aanzien als een trend, het wordt wel aanvaard, maar om het nu een nieuwez trend te noemen.... mmm daar ben ik het ook niet mee akkoord.
Mijn zusje van 11 kreeg vorig jaar seksuele voorlichting. Persoonlijk vond ik dat veel te vroeg aangezien wij haar natuurlijk 's avonds nieuwschierig vroegen naar wat de meester nu juist allemaal uitgelegd had, en ik moet zeggen dat ze t toch een beetje mis had. Zo had zij namelijk geleerd dat wanneer ze in de puberteit (op dat woord kon ze al niet meer komen) komt, dat ze dan 'schapenhaar' krijgt. Mja daar ehb ik toch niet veel van gemerkt dan...
En toen we haar vroegen hoe de grote mensen nu kindjes maken, kwamen er begrippen en woorden uit die wel eens tot hilarische lachuitbarstingen ten huize Declercq leidden.
Tot zover mijn mening!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:55.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.