actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 16th May 2018, 23:08
Robbe.V*nweert Robbe.V*nweert is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Heist-op-den-Berg
Posts: 67
Volvo start uitdoofbeleid dieselmotoren

Precies een jaar geleden kondigde Volvo al aan dat het geen nieuwe dieselmotoren meer zou ontwikkelen. De Zweedse constructeur zou voortaan de klemtoon leggen op elektrische en vooral hybride aandrijfsystemen.

Vandaag maakt de Scandinavische constructeur bekend dat de volgende generatie Volvo S60 - die volgend jaar op de markt zal komen - niet langer met een dieselmotor zal worden aangeboden. Van deze sportieve berline zal een (Drive E-) benzinemotor, een mild hybride en een plug-in hybride en een volledig elektrische motorisatie worden aangeboden. Bij de hybride S60-modellen gaat steeds om benzinemotoren in combinatie met elektroaandrijving.

Deze versies moeten een zuinig alternatief bieden voor traditionele dieselklanten. Volvo ziet de hybride oplossing als een tussenstap, want op (heel) lange termijn wil de constructeur evolueren naar volledig elektrische aandrijving. Een maand geleden kleefde Volvo hier ook een tussentijdse termijn op, want in 2025 zou 50 procent van de nieuwe Volvo's een volledig elektrische aandrijving moeten hebben.

De nieuwe generatie S60, waarvan sprake, wordt gebouwd op het modulaire SPA-platform dat ook door de overige modellen uit de 60- en de 90-familie wordt gebruikt. De V60-breakversie werd eerder dit jaar in Stockholm gelanceerd. Deze Volvo S60 zal worden geassembleerd in een gloednieuwe fabriek in Charleston, South-Carolina. Dit wordt overigens de enige productiesite waar deze S60 van de montageband zal rollen. Dat betekent dat deze fabriek niet alleen de Amerikaanse markt, maar ook de overige continenten (waaronder Europa) zal bedienen.

Bron: Knack.be (16/05/2018)
Link: http://www.knack.be/nieuws/auto/vol...ga-1147977.html

Eigen mening:
Het is goed om te vernemen dat het bedrijf tot nu toe de daad bij het woord voegt. De aankondiging van vorig jaar krijgt steeds meer vorm. Ze brengen dit naar buiten, wat volgens mij een stimulans kan zijn om de andere autofabrikanten te stimuleren om hun eventuele achterstand in te halen. Ik vind persoonlijk dat het hele proces te traag gaat, maar ik begrijp dat de autoconstructeurs hier voorzichtig mee willen omgaan, aangezien ze de reacties van de consumenten niet echt kunnen voorspellen. Dat er naar andere aandrijvingsmogelijkheden overgeschakeld moet worden is geen groot nieuws meer, maar de bedrijven in kwestie moeten hier sneller naar toewerken. Ik hoop dat de bedrijven die aankondigingen doen hun beloftes zullen nakomen en dat ze niet over hun vooropgestelde termijn gaan. Dieselmotoren worden de laatste tijd benadeeld door zones waarin ze niet meer binnen mogen. Mensen willen van hun dieselwagens af, wat ik maar al te zeer begrijp.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:03.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.