actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd May 2018, 19:05
Kyara.N*casie Kyara.N*casie is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2017
Locatie: Veerle-Laakdal
Posts: 35
Directie en ACV bereiken akkoord over reorganisatie De Lijn

Directie en ACV bereiken akkoord over reorganisatie De Lijn

De directie van De Lijn en de christelijke vakbond ACV-OD hebben een akkoord bereikt over de reorganisatie bij de openbaarvervoermaatschappij. Dat meldt De Lijn vanavond in een persbericht. De andere bonden weigerden rond de tafel te gaan, en werden daarom gepasseerd. Een akkoord met ACV is voldoende om een bedrijfs-cao af te sluiten.

Voor een betere omkadering van de chauffeurs komen er 75 teamcoaches, daarnaast zijn er afspraken over 16 mogelijke werkplekken over heel Vlaanderen in plaats van de 5 provinciale kantoren.

"Het akkoord met de christelijke vakbond ACV-OD is een cruciale stap op twee vlakken", zegt Roger Kesteloot, directeur-generaal van De Lijn. "Eerst en vooral kunnen we de betrokken werknemers nu snel duidelijkheid geven. Daarnaast kunnen we nu uit de startblokken schieten om De Lijn klaar te maken voor de vergelijking met de privésector in 2020. Dat doen we met een betere omkadering voor de chauffeurs, een plattere managementstructuur en werkprocessen die over heel Vlaanderen gelijk zijn."

Begin deze maand mislukte een verzoeningspoging onder leiding van een sociaal bemiddelaar. De directie deed daarop een nieuwe poging om de partijen rond de tafel te krijgen, maar alleen ACV Openbare Diensten was nog bereid te onderhandelen.

Gevonden op De Morgen, 22 mei 2018,
https://www.demorgen.be/politiek/di...-lijn-bfa39f73/

Mijn mening: Ik vind het heel goed dat er reorganisaties aankomen bij De Lijn. Er wordt altijd kritiek gegeven op hoe de bussen van De Lijn altijd en overal te laat komen, maar ik kan zeggen dat dit niet altijd aan de chauffeurs ligt, en dat iedereen niet altijd de schuld hiervan naar de chauffeurs moet schuiven. Ik hoop dan ook dat die reorganisaties die eraan staan te komen, nuttig gaan zijn voor de chauffeurs. Het is dan ook geen makkelijke job, het is niet voor niets een knelpuntberoep. Dus het zou zowel voor De Lijn zelf als voor onderaannemers en de chauffeurs heel goed zijn, moesten er eindelijk positieve reorganisaties aankomen.

Laatst aangepast door Kyara.N*casie : 22nd May 2018 om 19:12.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:38.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.