actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd October 2013, 09:19
S*ana.Snoeijs S*ana.Snoeijs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 38
Geen berg te hoog

Zestig militairen van de Luchtcomponent hebben op 26 en 27 september 2013 zo'n vijftig MS-patiënten geholpen om een uitdaging van formaat te bereiken: de beklimming van de Mont Ventoux. Te voet, op de fiets of met de handfiets toonden ze dat hun wilskracht en volharding sterker zijn dan hun ziekte.

"Wij zijn hier om de begeleiding te verzekeren van de 'leden' te verzekeren bovenop de Mont Ventoux", vertelt mede-organisator Patrick Paris. "We willen ook de bevolking sensibiliseren, want multiple sclerose (MS) is niet echt een bekende ziekte. Zo willen we aantonen dat militairen meer kunnen dan defileren in Brussel op 21 juli." Met dit avontuur zamelden ze ook geld in voor de MS Liga.

Viel meer dan een wandel- of fietstocht, betekende de beklimming een overwinning op de ziekte. De deelnemers kampen met bewegings-, tast- of oogproblemen maar bereikten toch de top. "Dit avontuur is beter verlopen dan ik gehoopt had", vertelt Daniel Bourdon, een van de deelnemers. "Ik dacht niet dat dit mogelijk was. Ik heb enkele kleine technische problemen gehad, maar de militairen hebben me telkens geholpen en gesteund. Ik ben erg tevreden en trots op mezelf."

"We hebben dit initiatief samen met Defensie georganiseerd omdat zij ook een sociale rol spelen in de samenleving", meent Luc De Groote, voorzitter van de MS Liga Vlaanderen. "Militairen zijn mensen die ook problemen kunnen hebben en die zelf mensen met MS kennen. Het is een geweldig initiatief waarmee we de liga en de militairen dichter bij elkaar hebben gebracht."

Na dit succes staan militairen en ligaleden alvast te popelen om het initiatief te herhalen.

Filmfragment: http://www.mil.be/def/news/index.asp?LAN=nl&ID=4000

Eigen mening:
Ik vind het echt een heel mooi initiatief van Defensie. Ze bieden deze MS- patiënten een uitzonderlijke kans aan. Ik vind het heel knap dat ze allemaal de top hebben bereikt, het is voor hun een enorme uitdaging geweest. Ze mogen allemaal trots zijn op zichzelf!

Bron: Nadège Godefroid, Geen berg te hoog, Defensie, 1 oktober 2013, ( www.mil.be )
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:44.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.