actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th October 2010, 13:53
jens.rymen jens.rymen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Nijlen
Posts: 91
Studenten leren in buitenland vooral te drinken

Jongeren die in het buitenland studeren drinken dubbel zoveel alcohol dan wanneer ze thuis zijn. Dat toont recent Amerikaans onderzoek aan.

Oorzaak?
De alcoholinname van Amerikaanse studenten verhoogde het meest bij degenen die naar Europa, Australië en Nieuw-Zeeland trokken. De jongeren zeiden meer te drinken wanneer hun reisgenoten ook veel alcohol opnamen. De studenten die in hun thuisland volgens de wet nog niet mogen drinken verhoogden hun alcoholinname in het buitenland zelfs met 170 procent. De onderzoekers konden de oorzaak hier niet van achterhalen. Een mogelijk verklaring zou een dagelijks glas bij de maaltijd kunnen zijn, dat telt al gauw op tot de 10 extra drankjes per week. De meeste studenten die meer dronken in het buitenland, raakten daar wel niet vaker in de problemen. Ook blijkt dat ze bij hun thuiskomst hun normale drinkpatroon weer aannemen.

Sinds de late jaren '90 steeg het aantal sterfgevallen van studenten als gevolg van hun drinkgedrag drastisch in Amerika. Sindsdien verrichten wetenschappers meer onderzoek naar drinkgewoonten bij jongeren. (ep)

BRON: www.hln.be

Eigen mening
Ik vind het niet zo raar dat de jongeren meer gaan drinken in het buitenland, ze hebben in het buitenland geen controle meer van hun ouders. Ik ken zelf enkele personen die in het buitenland studeren en van hen hoor ik ook dat zij meer drinken dan gewoonlijk. Het is wel goed dat ze bij hun thuiskomst hun normale drinkpatroon terug aannemen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 13th October 2010, 15:51
Jelle Eyselbergs Jelle Eyselbergs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Bouwel
Posts: 45
Ik vind het ontbreken van controle, zoals Jens zegt, zeker een goed punt. Ook zal de alcoholgrens die ginder 21 jaar is er zeker mee te maken hebben. Bovendien staan wij bekend om bier. Dat kan je van Amerika niet zeggen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:37.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.