actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd May 2016, 20:12
Lore.P*eters Lore.P*eters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2014
Locatie: Geel
Posts: 138
Vijf doden tijdens festival met Dimitri Vegas en Like Mike

Op een festival waarvan deejays Dimitri Vegas en Like Mike de headliner zijn, kwamen gisteren vijf mensen om het leven. zo'n 15.000 muziekfans waren afgezakt naar het Closeup Forever Summer-festival in de periferie van Manilla op de Filipijnen toen enkele festivalgangers in elkaar zakten.
'Ze zijn elk afzonderlijk ingestort. Ze kenden elkaar niet. Ze stonden op verschillende plaatsen', preciseerde een rechercheur, Giovanni Arcinue.

De doodsoorzaken zijn onduidelijk. De rechercheur haalde zondag de mogelijkheid van dehydratatie aan in een land dat met extreme hitte kampt door het natuurverschijnsel El Nino. Geruchten op sociale netwerken dat drank met daarin drugs de oorzaak zouden zijn, bevestigde hij niet.

Dimitri Vegas & Like Mike waren de headline op het concert, dat 14.000 tot 15.000 bezoekers lokte. De Belgische deejays hebben het nieuws van de overlijdens pas zondagmiddag via het nieuws vernomen, zegt woordvoerster Debby Wilmsen.'Hun gedachten zijn bij de slachtoffers en hun familie, vrienden en kennissen.'

Wat er precies gebeurde met de slachtoffers gebeurde, weten Dimitri Vegas en Like Mike niet, klinkt het. Maar ze zijn wel heel positief over de organisatie van het optreden.

Bron: De Standaard, 22/05/2016 http://www.standaard.be/cnt/dmf20160522_02301092

Mening: Vijf doden op dezelfde dag en dezelfde plaats is heel vreemd. Toen ik het nieuws hoorde dacht ik ook meteen dat er drugs in de dranken werd toegevoegd, omdat ze toch niet allemaal bij elkaar in de buurt stonden. In de Filipijnen is het momenteel verdomd warm, dus uitdroging zou een logischere reden zijn. Toch zou ik drugs ook niet uitsluiten en moeten ze hier zeker onderzoek naar doen. Als er aan de ingang van het festival geen controle is geweest op drugs, zou er wel een kans kunnen zijn dat het mogelijk is. We horen wel vaker dat er mensen op festivals onwel worden door de hitte, maar dat er meteen vijf doden vallen, is wel uitzonderlijk. Om uitdroging te voorkomen op warme dagen, zouden festivals en fuiven gratis water moeten aanbieden.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 23rd May 2016, 13:35
Lien H*mels Lien H*mels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Westmalle
Posts: 77
Ik ruik hier commercialiteit die opnieuw won. Veel liever veel geld vragen voor immens kleine porties water dan zorgen voor het welzijn van de mensen. Dehydratatie is een heel logische verklaring voor dit gebeuren. Lag het aan de mensen of de organisatie? Ik weet het niet... Het is echter een ernstige zaak. Deze complexe wereld vergeet soms dat de mens basisbehoeftes heeft. Als deze niet vervuld zijn kunnen er heel erge dingen gebeuren. Laten we dit niet over het hoofd zien.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:53.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.