actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd November 2009, 12:25
Sanne.Claes Sanne.Claes is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Provincie Antwerpen
Posts: 17
15-jarige Jaap ontkent dat hij 14-jarige Dirk schedel insloeg

In de brutale tienermoord in het Nederlandse dorpje Urk is er nog geen doorbraak. De 14-jarige Dirk Post werd er met ingeslagen schedel teruggevonden in een afgelegen bos. De hoofdverdachte in deze zaak, de 15-jarige Jaap van der H., zou volgens zijn familie niets met de moord te maken hebben.


"Wat we van Jaap hebben meegekregen, is dat de politie helemaal niks tegen hem heeft", aldus Jaaps familie in De Telegraaf.

Dirk Post werd vermoedelijk met een baseballbat doodgeslagen. Het motief zou een ruzie over een meisje zijn op wie het slachtoffer en de verdachte verliefd zijn. Het meisje in kwestie is de 14-jarige Nellie M., zij stortte in toen ze het nieuws over de moord te horen kreeg.

Drie kinderen van 12, 13 en 15 jaar werden afgelopen weekend verhoord. De politie onderzoekt nu het computerverkeer en de plaatsgegevens van de gsm-toestellen van de drie jeugdige verdachten.

Berechten als volwassene?

Als de hoofdverdachte wel iets met de moord te maken heeft, moet hij volgens het Nederlandse Burgercomité tegen Onrecht als een volwassene worden bestraft.

"Kinderen plegen op steeds jongere leeftijd steeds ernstigere misdaden. Wij vinden: wie een volwassen daad pleegt, moet als volwassenen berecht worden," aldus Joost Eerdmans van het Burgercomité tegen Onrecht.


Bron: www.gva.be
Eigen mening:
Vroeger speelden kinderen op die leeftijd met een playstation of een gameboy of ..., nu slaan ze mekaar de kop in. Je hoort steeds meer over kinderen/jongeren die moorden, elkaar toetakelen, .... En dat dan (waarschijnlijk) allemaal om een meisje waarop ze beide verliefd zijn. Ik begrijp niet dat sommigen zo ver kunnen gaan en ik begrijp niet wat er dan in het hoofd van die jongeren omgaat. Ik vind het zeker terecht dat de dader hier een zware straf voor krijgt. Hij/zij moet de gevolgen van zijn daad maar dragen. Bovendien denk ik niet dat (als het die Jaap is) hij het meisje daarmee voor zich gewonnen heeft! Dus niet zo'n 'slimme zet', Jaap.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 23rd November 2009, 15:28
jolien.van.dun jolien.van.dun is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Ravels
Posts: 31
Ik geloof niet dat deze jongeren met voorbedachte rade de moord gepleegd zouden hebben. Het geweld dat deze jongeren gebruiken, een leeftijdsgenoot afslaan met een baseballbet, gaat al te ver. Ik vind het ook terecht dat de dader een zware straf krijgt. Stel dat het Jaap zou zijn, ben ik voorstander dat hij dezelfde straf krijgt als een volwassene.
Dit is nodig, want zoals we de laatste jaren opmerken, kan dit inspirerend zijn en dit moet voorkomen worden!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 23rd November 2009, 16:17
ToonThys ToonThys is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Westerlo
Posts: 103
Het zal waarschijnlijk nooit de bedoeling geweest zijn om hem dood te knuppellen,
maar hem eens een lesje te leren.
Dit had zo niet moeten aflopen, ze wilden hem waarschijnlijk eens goed laten afzien en hem laten zien dat het zo niet kon.
Ik vind dit natuurlijk ook niet kunnen, er zijn andere manieren om conflicten zoals deze op te lossen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:13.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.