actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd February 2011, 16:59
Emmely Emmely is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Arendonk
Posts: 118
Aantal klachten tegen politie stapelt zich op

Aantal klachten tegen politie stapelt zich op

Een 19-jarige jongeman uit Wilrijk bracht op 16 februari een nacht door in de cel. “Ten onrechte”, vond hij en hij diende een klacht in.

“Ik ging op 16 februari met drie vrienden naar de Sofia TD in Café Local”, vertelt hij. “Toen we voor de deur stonden, vertelde ik een mop aan mijn vrienden. Blijkbaar kon de security deze mop niet accepteren, al had de mop niets met de discotheek of de security te maken. Ik geef toe dat ik toen al een beetje had gedronken, maar ik was volledig bij bewustzijn. De security ontzegde mij de toegang tot de discotheek, terwijl mijn vrienden wel binnen mochten.”

Van het één kwam het ander en de 19-jarige moest een paar slagen incasseren. Hij belde de politie. Naar zijn zeggen schonk de politie weinig of geen aandacht aan zijn klacht. Hij kreeg alleen het dringend advies van de politie om zich niet meer aan Café Local te vertonen.
Glazen inkomdeur

Een advies dat hij in de wind sloeg. “Ik moest mijn vrienden toch vertellen dat ik niet binnen mocht”, luidt het. “De discotheek beschikt over een grote glazen inkomdeur. Mijn vrienden bevonden zich achter de deur. Ik gaf teken dat ik niet binnen kon, door met mijn armen in de lucht te wapperen. De politieagenten zagen dit als een provocatie voor de security. Ze namen me geboeid mee naar de Oudaan.”

Over de verdere behandeling door de politie is de jongeman helemaal niet te spreken. “Ik vind het schandalig dat de politie mij zonder reden in de cel stopte. Zogezegd wegens openbare dronkenschap, maar ik heb niet eens een ademtest moeten ondergaan.”

Bronvermelding: www.gva.be

Mening: Wat is dit nu weer. Een jongere oppakken, omdat hij zijn vrienden wil verwittigen dat hij niet binnen mag? Dit gaat er echt wel over. De politie kan zich beter met andere zaken bezig houden, zoals criminaliteit,... .

Ik kan wel begrijpen als mensen hebben gedronken dat ze al wat losser zijn. Voor security is dit ook altijd niet even simpel. Maar wat ik persoonlijk vind van dit artikel, is dat het woord tegen woord is. Wie kan bewijzen of de jongere man effectief heel grof is geweest? Kan iemand dit bevestigen?
De politie kan wel in deze situatie tussen komen, maar dan wel op een andere manier. Ze kunnen bijvoorbeeld de jongere man erop wijzen dat zijn gedrag niet oké is en dat hij beter kan weggaan. Wat ze ook kunnen doen, is één van zijn vrienden gaan halen om dit te zeggen.

Wat ik langst de andere kant ook niet begrijp is dat zijn vrienden niets hebben gemerkt. Wilde ze hun vriend niet helpen of hebben ze het niet gezien? Als ik dit zou zien, zou ik toch naar buiten gaan en vragen wat er aan de hand is.

Ten laatste vind ik dat de politie een recht heeft om deze jonge man op te pakken. Er zit een fout in deze procedure. Als ze geen ademtest hebben afgenomen, wat in het artikel vermeld staat, kunnen ze de jonge man niet van beschuldigen. De politie zijn ook maar mensen, maar toch.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:16.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.