actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th October 2010, 10:01
stef verbiest stef verbiest is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Westerlo
Posts: 26
Nieuwbouw 28.500 euro duurder

Nieuwbouw 28.500 euro duurder

Particulieren die een nieuwbouw kopen met een stuk grond, of een nieuw appartement, zullen vanaf volgend jaar flink moeten bijleggen. Voor een gemiddeld huis kan de prijs gemakkelijk met 28.500 euro stijgen.


Oorzaken zijn de 21 procent btw die de federale overheid verplicht oplegt voor de bouwgrond en de niet-afschaffing van Vlaamse registratierechten. "De Vlaamse overheid beloofde dat, maar met de politieke crisis is een oplossing niet direct in zicht", klagen de bouwbedrijven in Het Laatste Nieuws.

De prijsstijging geldt niet voor wie zelf al een bouwgrond heeft en bij een firma aanklopt om daarop een woning te bouwen.

Bron: www.gva.be (geraadpleegd op 08/10/2010)

Eigen mening:

Dit is ronduit schandalig. Alsof de nieuwbouwgronden al niet duur genoeg zijn? Alles wordt in België maar duurder maar ons loon blijft wel hetzelfde. Als je nu een nieuw appartement of een nieuwbouw wil kopen betaal je al heel wat! Dit kan toch niet blijven duren? Ik vindt deze stijging onverantwoord tegenover de medemens en zeker voor de mensen die krap bij kas zitten.

Want 28.500 euro is geen lachtertje hoor. Daar moeten veel mensen meer als 1 jaar voor werken. Dus ik zal er niet van verschieten moest er tegen deze stijging protest komen. We lijden allemaal onder de gevolgen van de politieke crisis in ons land. Ik hoop dat dit snel opgelost zal worden.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 8th October 2010, 11:32
Jan Cornelissen Jan Cornelissen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Mol
Posts: 65
Dit is inderdaad een erge zaak. Een groot deel van de bevolking heeft al moeite om een lening af te kunnen sluiten én te betalen. Onderdak is één van de primaire behoeften. Er moet dus alles aan gedaan worden om hieraan te voldoen.
Maar, je mag niet vergeten dat dit niet enkel de schuld van de politiek is. Of, ik zal het anders zeggen. De politici doen dit echt niet om ons te pesten. Ik kan me best voorstellen dat de afschaffing van de registratierechten niet op een week geklaard kan worden. Laat staan dat dat nu wel gaat met de politieke en economische crisis. Het is gemakkelijk kritiek te hebben op de politiek als je er zelf niet bij betrokken bent. Als er een oplossing voor deze prijsstijging was, dan zouden ze die echt al wel hebben doorgevoerd. Maar middelen en tijd ontbreken nu eenmaal. Ook zit deze prijsstijging enkel op nieuwbouwwoningen. Dit brengt met zich mee dat er niets verandert aan tweedehands- en huurwoningen, waardoor de meeste mensen ook hierop nog kunnen terugvallen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:59.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.