actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Voedsel/Voeding
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th November 2014, 08:51
matthias.h*ubrechts matthias.h*ubrechts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Oelegem
Posts: 20
Ook vogelgriep in Groot-Brittannië

Ook vogelgriep in Groot-Brittannië:

Groot-Brittannië heeft zondag een nieuw geval van vogelgriep ontdekt in een boerderij in Yorkshire, in het noorden van het land, waar eenden worden gekweekt. Het risico voor de volksgezondheid zou 'zeer klein' zijn.

De autoriteiten stelden een veiligheidszone in rond de boerderij en lieten de eenden afslachten, zegt een woordvoerder van het ministerie van Milieu, Voeding en Plattelandszaken. De vogelgriep is dodelijk voor kippen en is ook een gevaar voor de mens. Wie in aanraking komt met besmette dieren kan ziek worden. De woordvoerder zei niet welke stam van het virus werd ontdekt in de boerderij.

Het H5N1-virus heeft meer dan vierhonderd doden geëist, vooral in Zuidoost-Azië, sinds het voor het eerst opdook in 2003. Een andere stam, H7N9, eiste 170 levens, sinds 2013.

In september waarschuwde de Voedsel- en Landbouworganisatie van de Verenigde Naties voor de nieuwe vorm A(H5N6), die zeer ziekteverwekkend is. Begin november ten slotte werd nog een andere stam van het vogelgriepvirus ontdekt, H5N8, in een kwekerij van kalkoenen in het noorden van Duitsland. Het was de eerste keer dat dat gebeurde in Europa. Zondag legde Nederland een tijdelijk transportverbod op van gevogelte, nadat in een kwekerij die H5N8-stam was ontdekt.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20141117_01379556

Mening:
Ik vind dat als je dit artikel leest dat men er naar mijn mening nogal nonchalant met omgaat. Ik zou als pluimveebedrijf zelf meer controles uitvoeren en strengere voorwaarden opleggen om te voorkomen dat mijn kwekerij zo'n een financieel verlies zou lijden. Zeker als je pluimveehandelaar bent vindt ik dat je mede verantwoordelijk bent voor controles uit te voeren op het product dat je transporteert om zo de ziekteverspreiding tegen te gaan en de volksgezondheid mede in stand te houden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:17.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.