actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th January 2011, 11:49
jorina jorina is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Itegem
Posts: 149
Peiling: vier op tien Vlamingen denkt dat N-VA geen akkoord wil

BRUSSEL - Vier op de tien Vlamingen (42 procent) denken dat de N-VA van Bart De Wever eigenlijk geen akkoord wil met de Franstaligen. Dat blijkt uit een enquête van Het Nieuws (vtm) en onderzoeksbureau iVox.

Driekwart van diezelfde Vlamingen vinden wel dat het aan de Franstalige partijen is om als eerste toegevingen te doen.

Voorts zegt 72 procent van de ondervraagden geen nieuwe verkiezingen te willen. Liefst 21 procent gaat naar eigen zeggen zelfs helemaal niet stemmen bij nieuwe verkiezingen.

Bron: www. destandaard.be

Eigen mening: Ik denk dat die 42 procent inderdaad een juist aantal is, en ik begrijp die 4 op de 10 Vlamingen ook wel. Ik zeg niet dat het zo is, maar ik denk dat iedereen het een beetje beu is over de akkoorden. Als je nu een krant vast neemt en je bladert door naar de politiek, gaat het tegenwoordig altijd over hetzelfde. Het zou leuk zijn om eindelijk eens te lezen dat er een akkoord is. Het feit dat zoveel mensen zeggen dat ze geen nieuwe verkiezingen willen begrijp ik ook wel. Iedereen is het stilletjes aan beu. Maar als er dan toch verkiezingen zouden zijn, zouden de mensen eigenlijk toch wel moeten gaan stemmen. Vroeger hebben mensen zoveel moeite gedaan om iedereen stemrecht te geven, dus we zouden eigenlijk blij mogen zijn dat we nu kunnen gaan stemmen. Het beste zou gewoon zijn dat er nu geen nieuwe verkiezingen komen, en dat ze dus eindelijk tot een akkoord kunnen komen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 8th January 2011, 16:26
Paulien.Detailleur Paulien.Detailleur is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Vorselaar
Posts: 127
Citaat:
Orgineel gepost door jorina
Vier op de tien Vlamingen (42 procent) denken dat de N-VA van Bart De Wever eigenlijk geen akkoord wil met de Franstaligen.


Ik heb het nu niet zo voor peilingen, maar ik denk dat deze redenering niet onlogisch is; zeker als je in je achterhoofd houdt dat de splitsing van België het uitgangspunt is van de n-va. En het feit dat De Wever nu de liberalen bij de onderhandelingen wil betrekken sluit hier volgens mij perfect bij aan. Want hoe meer partijen er bij de onderhandelingen betrokken worden, hoe moeilijker het wordt om een akkoord te bereiken. Daarenboven is Maingain minstens even onvermurwbaar/onhandelbaar als Bart De Wever. Mij lijkt het dus dat het zijn opzet is om de bom te laten barsten.

Despotische trekjes?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:18.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.