actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th March 2013, 11:15
D*ies.Stessens D*ies.Stessens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Retie
Posts: 74
Politiechef ontslagen door Facebookfoto

Een foto waarop een politiechef poseert met een dame die twee pistolen bij zich heeft, is hem niet al te goed bekomen. Doordat de foto op Facebook kwam te staan en de kritiek die daarop volgde, moest de man ontslag nemen.
Tom Keller was twaalf jaar lang politiechef in het Amerikaanse Somerset County. Een foto waarop hij poseert met een vrouw die één pistool in de hand heeft en een ander in haar broek heeft hangen, heeft hem nu zijn job gekost.

‘Het komt heel hard aan in onze gemeenschap', zegt burgemeester Allen Gyorko. ‘We blijven allemaal een beetje verloren en verward achter.'

Voormalig politiechef Tom Keller vermoedt kwaad opzet. Hij denkt dat iemand de foto op Facebook van privé naar openbaar gezet heeft. ‘Ik kan me niet meer herinneren wanneer we die foto genomen hebben', zegt hij.

Bron
Het Nieuwsblad - 05/03/2013

eigen mening
Je ziet het meer en meer de laatste maanden en jaren. Mensen die ontslag moeten nemen of ontslagen worden vanwege bepaalde (al dan niet beschamende) gegevens of foto's die via facebook openbaar werden gemaakt. Persoonlijk vind ik dit niet altijd terecht, zoals bij dit voorbeeld. De man vervulde al 12 jaar zijn functie en aan die tijd te zien deed hij dit dus zeer degelijk. Moet hij dan plots ontslagen worden wanneer iemand een beschamende foto openbaar maakt? Ik vind van niet, zeker niet als de man zijn job goed doet.
__________________
They got money for war, but they can't feed the poor
-Tupac
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 6th March 2013, 11:30
E*ien.Pelckmans E*ien.Pelckmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Kasterlee
Posts: 159
Politiechef ontslagen door Facebookfoto

Een man met zoveel jaren ervaring moet toch weten wat kan en wat niet kan. Spijtig genoeg is hij deze keer in de fout gegaan. Dat hij foto's trekt van hem en vrouwen met zijn pistolen is zijn eigen keuze. Het is gewoon gevaarlijk, want er moest maar eens een pistool afgaan en een ongeluk gebeuren. Ik snap ook niet wat hij eraan heeft om zo'n foto's te maken. In deze tijd weet je toch dat alles op het internet terecht komt, ook al doe je het zelf niet. De sociale media is een gevaar geworden en mensen hebben geen privacy meer. Het is spijtig voor hem, maar ik vind dat hij de juiste beslissing heeft genomen. Want moest hij uitrukken met zijn team en hij moet mij komen arresteren, zou ik hem daar toch over aanpakken en eens goed mee lachen.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 6th March 2013, 11:37
l*sa123 l*sa123 is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Arendonk
Posts: 69
Je hoort het de laatste tijd inderdaad meer en meer. En de discussie zal nog een tijdje doorgaan denk ik, is Facebook privé ja of nee?
Ik persoonlijk vind dat hetgeen op Facebook geplaatst of gezegd wordt voor een groot deel privé is. Wat deze man in zijn vrije tijd doet, heeft niks te maken met zijn job. Hij heeft immers altijd zijn job goed uitgevoerd. Toch vind ik deze zaak nog net iets anders, hij staat immers op de foto met twee pistolen. Moest een gewone zakenman op een foto staan met twee pistolen zou daar helemaal niet zoveel om te doen zijn, denk ik.

Een foto of reactie op Facebook kan altijd in verkeerde handen terecht komen en dit kan dan enorme gevolgen veroorzaken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:59.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.