actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd December 2015, 10:41
Jorrit.V*andenlangenbergh Jorrit.V*andenlangenbergh is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2015
Locatie: Ganzenkuil 54 2390 Malle
Posts: 10
Kris Peeters ziet ruimte voor Belgisch klimaatakkoord "als iedereen van goede wil is"

Kris Peeters ziet ruimte voor Belgisch klimaatakkoord "als iedereen van goede wil is"

Vicepremier Kris Peeters (CD&V) hoopt dat de verschillende Belgische regeringen er voor het einde van de Klimaatconferentie in Parijs alsnog in slagen een akkoord te bereiken over de verdeling van de klimaatinspanningen. Peeters beseft dat het uitblijven van een akkoord "geen fraai beeld" schetst van ons land, "maar het belangrijkste is te blijven onderhandelen tot er een akkoord is", zei de vicepremier dinsdag in De Ochtend.

Volgens Peeters zijn de discussiepunten overbrugbaar "als iedereen van goede wil is". Hij vindt het op zich positief dat premier Charles Michel en de ministers-presidenten zich met de onderhandelingen hebben bemoeid. Peeters hoopt dat een akkoord een kwestie is van uren of van dagen, zodat ons land in elk geval voor het einde van de Klimaatconferentie in Parijs eruit is. "De puzzelstukken liggen er", luidt het.

Voor de CD&V-vicepremier heeft iedereen "wat boter op het hoofd". De onderhandelingen voor een akkoord slepen immers al zes jaar aan.

Brussels Milieuminister Céline Fremault (cdH) roept intussen premier Michel op N-VA tot rede te bewegen. Op de RTBF-radio verklaarde Fremault dat iedereen tijdens de onderhandelingen de laatste weken toegevingen heeft gedaan om tot een akkoord te komen. "Maar de Vlaamsnationalisten gebruiken alle middelen om geen akkoord te aanvaarden", zegt de Franstalige politica.

De minister is bereid opnieuw rond de tafel te gaan zitten, maar gelooft "dat men zo ver mogelijk is gegaan". "Er zit geen vlees meer rond het bot, als ik het zo mag uitdrukken".

Bron: De Morgen, 02/12/15, http://www.demorgen.be/wetenschap/k...il-is-b1112165/

Mening
Ik vind dat het hoog tijd wordt dat onze regeringen een akkoord bereiken over de klimaatakkoord. Hierin deel ik dus de mening van Chris Peters. Maar aangezien de onderhandelingen nu al zes jaar aan de gang zijn vrees ik dat meneer Peters iets te optimistisch is hij hoopt dat het een kwestie van uren of enkele dagen is. Ondanks iedereen al wat toegevingen heeft gedaan denk ik dat ze allemaal wat meer water bij de wijn mogen doen, dan zou het al een stuk sneller gaan volgens mij.

Laatst aangepast door Jorrit.V*andenlangenbergh : 2nd December 2015 om 10:49.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:49.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.