actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th April 2012, 11:39
Joëlle.Van.den.Mooter Joëlle.Van.den.Mooter is offline
[Joëlle]
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: vlimmeren
Posts: 107
Pol Van Den Driessche dient klacht in tegen Humo

Pol Van Den Driessche dient klacht in tegen Humo
Belga - di 17/04/2012 - 11:21

Pol Van Den Driessche (N-VA) gaat een klacht indienen tegen het weekblad Humo. De Brugse N-VA-lijsttrekker pikt het niet dat hij in het artikel "DSK in Vlaanderen" ervan wordt beschuldigd herhaaldelijk vrouwen te hebben lastiggevallen.

In het Humo-artikel komen verschillende getuigen aan bod, de meesten anoniem, maar enkelen ook met naam en toenaam. De vrouwen vertellen over seksuele intimidatie en ongewenste avances. Een van hen is Doenja Van Belleghem, de woordvoerster van het bisdom Brugge. De vrouw had eerder al uitgehaald naar Van Den Driessche in een lezersbrief aan Humo. "Als iemand heel goed weet dat seksueel misbruik zich niet beperkt tot de kerk, dan is hij het wel", klonk het toen. Later verontschuldigde zich voor die lezersbrief. Maar volgens Humo was de uithaal niet zonder reden. In 2006 zou Van Den Driessche de vrouw na een etentje van haar fiets hebben gesleurd, waarna hij probeerde om haar te zoenen. Maar ze verweerde zich en kon ontsnappen, zo schrijft het weekblad. "Ik heb niks tegen de persoon Van Den Driessche, maar ik ben wel radicaal tegen het type man dat ongestraft zijn gang kan gaan en zich in zijn verhouding met vrouwen alles denkt te kunnen permitteren", zegt een van de journalistes die onder Van Den Driessche werkte bij Het Nieuwsblad.

Van Den Driessche: "Dit is een karaktermoord"

Van Den Driessche zelf spreekt van een "karaktermoord". Hij is van plan om een klacht in te dienen voor laster en eerroof. De N-VA-politicus is in oktober kandidaat-burgemeester in Brugge. Volgens hem is dat de reden dat het Humo-artikel nu verschijnt. Partijgenoot Kris Van Dijck wou zich in "De ochtend" niet uitspreken over de zaak. "Dit gaat over het privéleven van een collega. Ik heb het volste vertrouwen dat Pol Van Den Driessche deze problemen zal aanpakken en indien nodig de gepaste maatregelen zal nemen." Bij de Brugse N-VA-afdeling blijft men achter de lijsttrekker staan. "Het gaat om feiten uit het verre verleden van Pol. Het is enkel de bedoeling om onze partij schade toe te brengen", aldus lokaal voorzitter Tijs Waelput in Het Nieuwsblad.

BRON: http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie...laanderen.dhtml
EIGEN MENING: Vrouwen lastigvallen kan natuurlijk niet en vanzelfsprekend moeten zulke praktijken aan het licht worden gebracht. Maar of Pol Van Den Driessche zich hier schuldig aan maakt, heeft in mijn ogen niets met het programma van zijn partij te maken. De partij (of andere partijgenoten) er bij betrekken is in mijn ogen dan ook volledig irrelevant. Ik ben er trouwens niet van overtuigd dat Pol Van Den Driesche zich effectief schuldig heeft gemaakt aan zulk opgedrongen sexueel gedrag (vergelijking met DSK). Het lijkt me wel goed mogelijk dat hij al wel hier en daar een scheve schaats heeft geschaatst, maar deze beschuldigingen vind ik toch lichtjes overdreven. Hierbij moet reken ik dan nog eens dat Humo volgens mij (weeral) aan het overdrijven is. Ik vind Humo echt geen betrouwbaar blad, mij lijkt het steeds dat wanneer ik het nog eens lees, alles zo sterk overdreven wordt. Ik vind Humo echt niet één van de meest betrouwbare bladen ooit en zolang het niet zwart op wit is aangetoond dat Van Den Driesche sterk overdreven heeft, valt hij ook niet te vergelijken met DSK en hecht ik weinig waarde aan de artikels in de Humo.

Laatst aangepast door Joëlle.Van.den.Mooter : 17th April 2012 om 12:05.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 20th April 2012, 16:10
Koen.Luyten Koen.Luyten is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Nijlen
Posts: 57
Ik sta Joëlle op sommige vlakken zeker bij in haar mening. Zo geldt er in België nog steeds de regel 'je bent onschuldig tot het tegendeel is bewezen.' Verder stel ik mij (zoals zoveel anderen) ook de vraag waarom al deze verhalen nu naar bovenkomen. Deze feiten (uit de jaren 90) hebben toch wel eventjes in de kast gelegen. MAAR of Pol er goed aan doet om klacht in te dienen tegen Humo is een andere zaak. Los van het feit of je Humo nu een betrouwbaar tijdschrift vindt of niet is het niet Humo die in de fout gaat. Als mensen dit verhaal aan de journalisten vertellen zijn de mensen verantwoordelijk naar mijn mening. Just don't shoot the pianist...
__________________
“He who asks a question is a fool for five minutes; he who does not ask a question remains a fool forever”
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 20th April 2012, 19:28
AVO AVO is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Grobbendonk
Posts: 122
Citaat:
Zo geldt er in België nog steeds de regel 'je bent onschuldig tot het tegendeel is bewezen.'


Ik ben 100% voorstander van een rechtstaat zoals de onze waarin schuld bewezen moet worden. Helaas valt seksuele intimidatie nooit te bewijzen tenzij het op videobanden ofzo staat. Met verkrachtingen juist hetzelfde; na een jaar zijn er nog amper sporen van te vinden. Betekent dit dan dat het daarom nooit heeft plaatsgevonden?

Klachten zoals deze moeten daarom altijd ernstig genomen worden. Dat PDVV zijn reputatie niet mee heeft en de schijn dus tegen hem is, is dan ook zijn eigen schuld. Dat het misschien een georkestreerde karaktermoord zou kunnen zijn is hier eigenlijk irrelevant, dat zal de aard en de omvang van de eventueel gestelde daden niet minimaliseren noch maximaliseren. Het doet enkel dienst als verdediging om de schijnwerpers van zich af te wenden.
__________________
Everybody is a genius.
But if you judge a fish by its ability to climb a tree,
it will live its whole life believing that it is stupid.
A. Einstein
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:28.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.