actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Just Comments...
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th July 2014, 12:21
JolienBalemans JolienBalemans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Dec 2013
Locatie: Poederlee
Posts: 29
Belg verkiest 26 graden tijdens vakantie

Bron:http://www.standaard.be/cnt/dmf20140718_01183799

Artikel:
De gemiddelde Belg verkiest een middagtemperatuur van 26,3 graden tijdens de zomervakantie. Dat blijkt uit een enquête die website Meteovista afnam bij 1700 Belgen net voor de start van de vakantie.

De meteorologen van Meteovista gingen na welke Europese steden het beste aansluiten bij de klimaatwensen van de gemiddelde Belg tijdens zijn vakantie.

Centraal-Frankrijk, de Alpen en het Balatonmeer

Voor maxima die schommelen rond 26 graden tijdens de zomer kan de Belg het beste terecht in Midden-Frankrijk, bijvoorbeeld in de regio Auvergne die rijk is aan campings en vakantieparken. In de zuidelijke Alpen is het Zwitserse Lugano een kanshebber, terwijl het Gardameer nog niet iets zuidelijker ligt en daardoor te warm wordt.

Ook het Hongaarse Boedapest is een aanrader met gemiddelde middagtemperaturen van 26 graden tijdens juli en augustus. Niet ver van Boedapest bevindt zich het Balatonmeer, de grootste toeristische trekpleister van Hongarije met ideale temperaturen voor de Belg.

Portugal, Italië en Griekenland

In het zuiden van Europa overstijgen de middagtemperaturen vaak onze ideale 26 graden tijdens de zomer. Belgen die toch naar die regio willen trekken, reizen het beste naar de Portugese stad Faro in de Algarve, die gemiddeld 29 graden laat optekenen tijdens de zomermaanden.

Voor het Middellandse Zeegebied valt de keuze op Rome, met een gemiddelde middagtemperatuur van 31 graden in juli en augustus. Het Griekse Athene, in het zuidoosten van Europa, is met gemiddeld 32 graden net iets te warm voor de Belgen.

Wie het Colosseum wil bezoeken in aangenamere temperaturen doet dat best in juni of september, wanneer de gemiddeldes rond 26 graden liggen in Rome en Faro. Griekenland en Turkije zijn tijdens die maanden echter nog steeds te warm voor de Belg, en worden beter eind mei bezocht.

Mijn mening:
Als ik op reis ga, verkies ik ook zomerse temperaturen omdat ik nu eenmaal hou van een zonnige vakantie. Ik hou dus zeker en vast deze plaatsen in mijn geheugen voor een volgende vakantietrip. De landen en steden die hier worden aangehaald, zijn volgens mij ook de populairste en vakantiebureaus kunnen deze peiling ook gebruiken als er klanten zijn die niet zo goed weten naar waar ze willen.

In het artikel wordt ook voorgesteld wanneer de beste momenten zijn voor diegene die niet van hitte houden maar toch bijvoorbeeld het Colosseum wil bezoeken. Zo kunnen deze mensen toch rekening houden wanneer er veel file kan zijn onderweg naar Italië.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 22nd July 2014, 19:53
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
Belg verkiest 26 graden tijdens vakantie

Mijn mening loopt parallel met de mening van Jolien. Er zijn twee hoofdredenen die ervoor zorgen dat mensen op reis willen gaan. De eerste reden is het Belgische weer ontvluchten, de tweede reden is ontspanning. Dit artikel draait rond de eerste reden. Zomer betekent in onze oren hetzelfde als warm weer. Jammer genoeg is dit niet altijd het geval in België. Het weer in ons land heeft geen duidelijk patroon. De ene dag kan het TE warm zijn en de dag erna kan de temperatuur ineens 10 tot 15 graden Celsius dalen. Deze temperatuurverschillen zorgen op hun beurt voor onweer. Dit willen we niet! We willen zo veel mogelijk genieten van de vakantieperiode, liefst in combinatie met warm weer. De keuze is snel gemaakt, op reis gaan! Dit is niet voor iedereen weggelegd omdat niet iedereen dit kan betalen, maar diegenen die het kunnen en willen zullen het doen. Een gemiddelde temperatuur van 26 graden Celsius is perfect. Bij deze temperatuur kunnen we genieten van het zonnetje en tijdens het genieten een gezellige wandeling of fietstocht maken. Gaan zwemmen, plaatselijke bezienswaardigheden bezoeken, terrasjes doen, ... bij deze temperatuur kan het allemaal.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:12.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.