actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 28th November 2014, 18:50
S*effi.Goetschalckx S*effi.Goetschalckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Wuustwezel
Posts: 140
De Block en Marghem: "Ziekenhuizen klaar voor afschakelplan"

Alle Belgische ziekenhuizen zijn klaar voor een mogelijke afschakeling van het energienet. Dat zeiden minister voor Sociale Zaken en Volksgezondheid Maggie De Block en minister voor Energie Marie-Christine Marghem tijdens een gezamenlijk bezoek aan het ziekenhuis Notre Dame in Doornik. "We hebben nog geen enkel ziekenhuis gehoord dat in de problemen komt bij een afschakeling", aldus minister De Block.


Al deze noodplannen bestaan al veel langer, maar het is wel de eerste keer dat een afschakeling ook effectief kan plaatsvinden

Marie-Christine Marghem
Met het bezoek in Doornik wilden beide ministers er zich vooral op het terrein van vergewissen hoe een ziekenhuis zich voorbereidt op het afschakelplan. Ziekenhuizen worden, vanwege hun specifieke noden, bovenaan de prioriteitenlijst geplaatst bij een mogelijk afschakeling. Er zal dus alles aan gedaan worden om binnen het kwartier de nodige energie aan te vullen. Deze instellingen zijn wel meestal voorzien in noodoplossingen, zoals generatoren. Er wordt hen dan ook gevraagd om alles te testen en te verifiëren of alles werkt, net zoals het personeel voorbereid moet worden.

"Ik ben niet ongerust over de ziekenhuizen. Alle ziekenhuizen moeten op hetzelfde niveau voorbereid zijn. Al deze noodplannen bestaan al veel langer, maar het is wel de eerste keer dat een afschakeling ook effectief kan plaatsvinden", aldus minister Marghem.

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/31822/Doss...hakelplan.dhtml

Mening: Ik heb hier een dubbel gevoel bij. Langs de ene kant is het goed dat de ziekenhuizen voorbereid zijn maar dit moesten ze toch al altijd? In het verleden werd er amper getest of die noodgeneratoren ook effectief wel werkten en dit is toch noodzakelijk? Langs de andere kant vind ik dat de ziekenhuizen absoluut buiten de procedure moeten vallen. In een ziekenhuis, zeker op de spoedafdeling, gaat het vaak over leven of dood. We hebben het hier wel over mensenlevens. Stel dat er toch iets niet loopt zoals gewenst ... Ik vind dus dat men de ziekenhuizen zoals bijvoorbeeld ook de gevangenissen buiten dit afschakelingsplan moeten laten. Ik vind het normaal dat mensen thuis zonder energie zitten en de kerstverlichting moeten uitdoen op bepaalde tijdstippen en het licht in de etalage van hun winkel niet moeten laten branden, maar hou de ziekenhuizen er dan alstublieft toch buiten!

Laatst aangepast door S*effi.Goetschalckx : 28th November 2014 om 18:57.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:44.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.