actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 28th November 2014, 16:31
Lars.C*ynen Lars.C*ynen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Oud Turnhout
Posts: 21
"Rik Torfs, willig onze eisen in of je ziet je schoen niet meer terug"

Enkele Leuvense studenten hebben in een videoboodschap -in ware jihadstijl- de diefstal van de schoen van Torfs opgeëist. In ruil eisen ze gratis openbaar vervoer, extra studeerplaatsen en een jaarlijkse beiaardcantus.
Eergisteren stuurde Torfs een bizarre tweet de wereld in: "Studenten drongen vandaag mijn kantoor binnen en stalen mijn rechterschoen. Sterk! De linkerschoen voelt zich eenzaam."

Het mysterie van de verdwenen schoen is intussen opgehelderd: enkele studenten, die zichzelf LOCO (Leuvense Overkoepelende Crew van Olijkheden) noemen, eisen in een video de diefstal van de schoen op. Om te bewijzen dat zij wel degelijk achter de diefstal zitten, laten de studenten eerst zien hoe ze het kantoor van Torfs binnensluipen, er wat rondneuzen om ten slotte met de schoen op de loop te gaan.

Daarna volgen hun eisen. "Rik Torfs, als je je schoen wil terugzien, kan je onze eisen maar beter inwilligen", klinkt het dreigend. "We eisen elk jaar een beiaardcantus, gratis openbaar vervoer in en rond Leuven voor de studenten en 1.000 nieuwe studeerplaatsen in de binnenstad, die ook tijdens het weekend open zijn."

"We willen dat naar ons geluisterd wordt en dat er actie wordt ondernomen om onze eisen in te willigen. Rik Torfs, we richten ons rechtstreeks tot u. U zal actie moeten ondernemen, anders ziet u uw schoen nooit meer terug. U hoort nog van ons."

"Ik stap er niet voor naar de politie"
Torfs zelf ziet er wel de humor van in. "Eigenlijk draag ik de schoen niet zoveel, het is een reserveschoen. Ik ben wel bezorgd over de schoen zelf, die mij moet missen maar dat niet verbaal kan uiten", reageert hij met een kwinkslag op VTM Nieuws.

Hij is niet van plan om naar de politie te stappen. "Zolang er geen schade is toegebracht, zie ik het door de vingers. Mijn kantoor krijgt wel extra beveiliging."

bron: www.deredactie.be 28/11/2014
mening: Persoonlijk vind ik dit een beetje een flauwe grap. Geen idee hoe serieus de studenten het zelf zagen, maar ik ben er van overtuigd dat je dit soort zaken ook op andere manier kan aanreiken. Gelukkig zag Rik Torfs er de humor wel in..
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:49.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.