actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st May 2016, 16:26
Loes.B*onen Loes.B*onen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Kasterlee
Posts: 78
Internationale hulp voor overstromingen Sri Lanka komt op gang

De internationale hulp voor Sri Lanka komt op gang nadat het Zuid-Aziatische land de afgelopen dagen zwaar werd getroffen door noodweer, met aardverschuivingen en overstromingen tot gevolg. Zeker 71 mensen lieten daarbij het leven. Een half miljoen mensen werd gedwongen hun huis te verlaten. Dat zeggen de autoriteiten zaterdag.

De minister van Buitenlandse Zaken verduidelijkte dat een toestel van de Indiase luchtmacht is geland in de hoofdstad Colombo, twee boten van de Indiase marine zijn nog onderweg met hulpgoederen aan boord. Ook Japan heeft al een vliegtuig met noodhulp gestuurd. De Verenigde Staten en Australië helpen financieel.

In de nacht van vrijdag op zaterdag is het waterpeil in de Colombo lichtjes gezakt, toch blijft het voor de bewoners onmogelijk om terug te keren naar hun woning op de oevers van de rivier Kelani.

Sri Lanka wordt sinds dinsdag geteisterd door de zwaarste regenval in 25 jaar. Die heeft tot overstromingen en aardverschuivingen geleid. Sommige slachtoffers waren tot 15 meter onder de modder bedolven.

Zaterdag lag de dodentol op 71 doden en 127 vermisten. 300.000 mensen zijn ondergebracht in een vluchtelingenkamp, 200.000 anderen konden terecht bij familie of vrienden.

Bron: De Standaard 21/5/2016 http://www.standaard.be/cnt/dmf20160521_02300439

Mijn mening:
Ik vind het zeer erg voor Sri Lanka. Mensen hebben een leven, huis, gezin, ... opgebouwd. En op enkele ogenblikken is dit gewoon verdwenen door een noodweer. Toch vind ik het mooi om te zien dat er, buiten alle oorlog waar vooral de aandacht op gevestigd wordt in onze maatschappij, ook nog plaats is voor hulp zoals ze in Sri Lanka nodig hebben. Er wordt internationale hulp aangeboden, zo zien we toch dat, er buiten alle oorlog tussen landen, ook nog landen bereid zijn voor samen te werken en hulp aan te bieden aan anderen. Dit is ook echt nodig. Economisch zijn de mensen veel kwijt zoals hun huis en goederen in huis. Maar ook op sociaal vlak zijn vele mensen iemand verloren door het noodweer of zijn ze nog steeds op zoek naar een vermiste persoon.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 22nd May 2016, 11:58
Lien H*mels Lien H*mels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Westmalle
Posts: 77
Ik ben het eens met de mening van Loes. We zijn zo bezig met het politiek spelletje dat we soms de rest van de wereld uit het oog verliezen. Toch is het mooi dat velen dat nu niet hebben gedaan. We zijn terug menselijk, want daar was ik de laatste maanden niet meer zo zeker van. Natuurlijk kan het hier niet bij blijven.

Als ik denk aan alle vluchtelingen van de politieke conflicten in het midden Oosten. Waarom kan niet iedereen daar even menselijk tegen doen als mensen nu naar Sri Lanka toe? Wat is zelfs het verschil. Twee soorten mensen, allebei in nood, smeken om hulp. Waarom de één wel hulp geven en de ander niet. Dit is stof tot nadenken. Ik hoop dat iedereen tot het besef komt dat dit een waarheid is. Ik hoop dat de juiste mensen zichzelf kunnen bijsturen. Enkel zo kunnen we een mooie, geweldige wereld bereiken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:25.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.