actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 30th April 2011, 15:41
Christophe Christophe is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Turnhout
Posts: 38
Meer dan 24 miljoen Britten volgden huwelijk op tv

Meer dan 24 miljoen Britten hebben het huwelijk van prins William met Kate Middleton gevolgd op de televisie, blijkt uit een schatting van de openbare omroep BBC. De trouw was daarmee een van de tien meest bekeken evenementen ooit.
De BBC was de officiële verspreider van de beelden, en denkt dat in het Verenigd Koninkrijk 24,5 miljoen mensen hebben gekeken. Het cijfer omvat ook het aantal kijkers op het private tv-station ITV.

Het meest bekeken ooit zijn de finale van het WK voetbal van 1966, die werd gewonnen door Engeland, en de begrafenis in 1997 van prinses Diana, de moeder van William.

Groot-Brittannië telt bijna 62 miljoen inwoners. De regering schat dat er wereldwijd potentieel twee miljard mensen hebben gekeken. (afp/sam)
link artikel

Eigen mening
42 miljoen Britten keken naar dit bruiloft. Twee miljard mensen over heel de wereld.
Toen ik dit las was ik echt verbaasd. Bijna één derde van de inwoners van het Britse schiereiland hebben naar deze trouw gekeken. Ikzelf heb er niets van gezien. Op het stukje na dat ik het nieuws van zeven te zien was, dat wel meer dan een kwartier duurde. Hebben ze echt niets anders om te laten zien? Ik denk dat dit artikel relevant is omdat dit weeral bewijst dat nieuwszenders enorm veel boecht verkopen. Er moet toch wel iets zijn wat van meer belang is dan een trouw van royals.
En dan nog iets, de Britten hebben hiervoor een dag verlof gekregen. En wij dan? Wij hebben geen verlof gekregen op de trouw van prins Philip of prins Laurent...
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 30th April 2011, 16:03
Georges Georges is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Retie
Posts: 31
Ja ik was er ook enorm door verbaasd! 2 Miljard mensen???! Dus die uurtjes gisteren zat gewoon meer dan een kwart van de wereld voor de televisie, om nog te zwijgen over mensen die iets anders keken... Ik hoorde zelfs dat er op sommige scholen ook hier in de buurt geen les gegeven werd, maar dat men klassikaal het huwelijk aan het volgen was. Wat is dat voor een Dag Allemaal-mentaliteit...
Ik kan er nog inkomen dat het voor Britten (die er dan inderdaad nog een dag vrij voor krijgen) de moeite kan zijn, en dat het ook voor ons mooi is om daar de hoogtepunten van te zien, maar om dan massaal achter het scherm te kruipen als hersenloze zombies om te zien hoe twee -jawel- 'mensen' elkaar hun ja-woord geven op een van de decadentste huwelijken van de afgelopen jaren? Dat gaat me toch te ver. Zo lang ze de mensen maar genoeg kunnen laten verlangen en dromen van zoiets zeker...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:34.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.