actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 15th December 2008, 16:42
Gitte Leenaerts Gitte Leenaerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Loenhout
Posts: 112
Mechelaar wilde vermoorde moeder mogelijk opeten

Mechelaar wilde vermoorde moeder mogelijk opeten

In Mechelen heeft zondagavond een familiedrama plaatsgevonden. Een vrouw uit Kazachstan werd in haar appartement aan de Electriciteitsstraat neergestoken. Er zijn vermoedens dat de zoon zijn moeder wilde opeten. Dat meldt de lokale politie en het parket van Mechelen.


De zoon zou zijn moeder hebben neergestoken in haar appartement. De vrouw overleed aan haar verwondingen. De 21-jarige zoon van het slachtoffer werd kort na de feiten opgepakt.

De verdachte werd naar het ziekenhuis overgebracht met ademhalingsproblemen. De politie trof hem aan in de woning, zittend naast het lijk van zijn moeder. De jongeman kampt met psychische problemen en zou al eerder geweld hebben gebruikt tegen zijn moeder.

Het waren de buren van de vrouw die de politie inlichtten. Het parket, het gerechtelijke lab en de onderzoeksrechter kwamen zondagavond laat ter plaatse.

De buurt van het woonblok in de Elektriciteitstraat werd afgesloten.

GVA 15/12
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 15th December 2008, 17:52
daphne.nauwelaerts daphne.nauwelaerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Noorderwijk
Posts: 99
Ik hoorde dit nieuws op de radio en was geshockeerd .
Je eigen moeder vermoorden is al niet te begrijpen en ze dan nog eens willen opeten?
Ik vraag me af hoe ze hebben geconstateerd dat die jongen zijn moeder wilde opeten.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 16th December 2008, 10:52
jefdaemen's Avatar
jefdaemen jefdaemen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Massenhoven
Posts: 136
Uitsluitsel: 16/12 Twintiger eet eigen moeder op

Na het vermoeden dat de jongeman zijn moeder wilde opeten, staat er nu zekerheid over in de krant. Hij blijkt op heterdaat betrapt te zijn terwijl hij de ingewanden van zijn moeder aan het opeten was en er vervolgens nog bijna in stikte. Hier volgt de gruwel (niet voor gevoelige lezers).


De 21-jarige Mikhail Bolshakov uit Kazachstan heeft zondagavond in Mechelen zijn moeder Vera Bolshakova op beestachtige wijze afgemaakt. Daarna begon hij haar op te eten. Toen de politie binnenviel, trof ze de jongeman aan met de ingewanden nog in zijn mond.


Twee jaar geleden was Mikhail Bolshakov al eens opgenomen in een psychiatrische instelling. Hij had ermee gedreigd de ogen van zijn moeder Vera Bolshakova (48) uit te steken. Afgelopen weekend heeft hij dat ook echt gedaan. De vrouw werd gruwelijk verminkt.

Ingewanden
Nadat Mikhail zijn mama met verschillende messteken om het leven had gebracht, begon hij haar ingewanden rauw op te peuzelen. Dit is geen scenario voor een horrorfilm, maar lugubere realiteit die zich zondagavond afspeelde in residentie Terbegijnenweide in de Mechelse Elektriciteitstraat, vlak bij het stadion van Racing Mechelen.

Daar woonde Vera Bolshakova sinds enkele jaren in een appartement op de tiende verdieping. Ze werkte als schoonmaakster en stond bekend als een vriendelijke, plichtsbewuste dame.

Machteloos
Agenten van de lokale politie kwamen op de gruwelijke feiten uit. Zij waren zondagavond iets na 19u opgeroepen voor een huiselijke twist. Buurvrouw Suzy Jacobs had alarm geslagen en maakte het hele drama van begin tot eind mee.

Zij hoorde Vera en haar zoon eerst ruzie maken op het terras. Een kwaad oog had ze daar niet meteen in. “Ik zag wel hoe Mikhail zijn moeder naar binnen duwde, maar in alle huishoudens valt al eens een woord”, vertelt Suzy.

Tot ze Vera in de hal plots hoorde krijsen. “Vera help mij, Vera help mij, riep ze. Ik deed de deur op een kier open. Ik zag dat Mikhail voorovergebogen op haar zat. Het bloed spoot eruit. Uit angst heb ik mijn deur opnieuw dichtgedaan. Wat kon ik doen? Ik ben een vrouw alleen en ik stond machteloos. In paniek ben ik bij de buren zelf om hulp beginnen te roepen, maar niemand reageerde. Ik heb dan de 100 verwittigd”, vertelt ze.

Koele killer
Enkele minuten later drongen agenten via haar terras de flat binnen. Wat ze daar aantroffen, tart elke verbeelding. De dode Vera Bolshakova lag in de keuken, van boven tot onder opengesneden. Vlak bij haar stond haar zoon Mikhail, die als een koele killer wezenloos voor zich uitstaarde.

Blijkbaar was hij wel geschrokken dat de politie hem betrapte, want even later moesten inspecteurs hem reanimeren. Hij stikte bijna in de ingewanden van zijn eigen moeder. De kannibaal is opgenomen in het Universitair Ziekenhuis Antwerpen (UZA). Speurders konden hem nog niet ondervragen, maar hij is aangehouden voor oudermoord.

Bron: GvA
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 16th December 2008, 11:14
DeygersEvelien DeygersEvelien is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Westerlo
Posts: 122


Ik las dit vanmorgen in de krant tijdens het ontbijt (!). Ik heb bewust verder gebladerd. Maar de titel trok mijn aandacht zo dat ik nadat ik gedaan had met eten het artikel toch heb gelezen. In het Nieuwsblad van vandaag staat te lezen:
" De politie belde aan bij de Kazachse vrouw, maar omdat de deur niet werd geopend, drongen de agenten het appartement binnen via een aanpalend terras. In de keuken vonden ze Vera Bolshakova: haar keel was overgesneden en haar bovenlichaam opengereten met een mes. zoon Mikhail was de baarmoeder aan het opeten maar stikte erin. Politiemensen hebben onmiddelijk de reanimatie ingezet tot de medische hulpdiensten arriveerden."

Wat een gruwel! Deze jongen is psychisch zwaar ziek. Ik weet ook niet of ze hem ooit kunnen genezen. Hij heeft al eens in een instelling gezeten en is toch hervallen. Volgens het artikel zag je aan die jongen niet dat hij in staat zou zijn zo'n gruweldaden te plegen.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 16th December 2008, 12:24
daphne.nauwelaerts daphne.nauwelaerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Noorderwijk
Posts: 99
Ik heb daarnet het artikel in de krant gelezen. Ik werd er echt niet goed van. Hoe het daarin beschreven staat: "Hij stikte bijna in de ingewanden van zijn eigen moeder". Echt walgelijk dat iemand zo iets kan doen.
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 16th December 2008, 15:22
Sanne Van der borght Sanne Van der borght is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2008
Locatie: Herselt
Posts: 98
Dit is inderdaad echt walgelijk. Het is al uitzonderlijk dat een zoon zijn eigen moeder vermoord, maar haar dan ook nog eens opeten?
Ik vraag me af welke haatgevoelens hij wel niet had ten opzichte van zijn moeder. Volgens mij moet er tussen die twee in het verleden toch iets gebeurd zijn, anders kon hij even goed iemand anders opeten... Die jongen moet toch werkelijk zwaar gestoord zijn.
Ik kan me het echt niet voorstellen dat je zoiets kan doen! Je hoort het wel dat kinderen hun ouders vermoorden, in sommige gevallen zou dat nog te begrijpen zijn, bv. als kinderen zwaar mishandeld worden. Maar ik denk niet dat er velen zijn die ze achteraf opeten...
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 16th December 2008, 20:47
Anne Van den Bosch Anne Van den Bosch is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2008
Locatie: Wijnegem
Posts: 274
Vorig jaar was er in Koppen toch ook eens een aflevering over een Japanse kannibaal? Deze bewaarde zijn slachtoffer in een diepvries of ijskast. Ik kan me niet inbeelden dat je er van kunt genieten om zo'n mals, warm, net gestorven mensenvlees op te eten.
Ik vond het verder ook enorm gruwelijk dat de man juist de ingewanden op at toen de politie binnen viel. In het artikel staat zelfs meerbepaald dat het de baarmoeder van zijn moeder was... Daarom heb ik, net zoals Sanne, het gedacht dat er wel iets gebeurd moet zijn tussen de man en zijn moeder. Ik vind het enorm raar dat je een baarmoeder kan opeten... Niet dat ik het 'normaal' vind dat je mensenvlees eet, maar dat lijkt me al logischer dan ingewanden. Mijn eerste gedacht toen ik dat stukje las, was dat er ooit een probleem moet geweest zijn rond zwangerschap of kinderen...
Met citaat antwoorden
  #8  
Oud 17th December 2008, 10:29
Matthias Wauters Matthias Wauters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: heist-goor
Posts: 67
mechelaar vermoorde moeder en wou haar opeten

De 21-jarige zoon die ervan verdacht wordt gisteren zijn 48-jarige moeder in Mechelen te hebben vermoord, is vandaag aangehouden door de onderzoeksrechter. Dat meldt het Mechelse parket.

De jongeman bracht in een appartement aan de Elektriciteitsstraat zijn 48-jarige moeder - een vrouw uit Kazachstan - om het leven met een mes. De verdachte ligt momenteel nog met ademhalingsproblemen in het ziekenhuis. Hij zat bij het lijk van zijn moeder toen de politie binnenviel na een tip van een medebewoonster. Hij was kortademig en moest door de politie gereanimeerd worden. Hij zou zijn moeder hebben omgebracht met een mes en er zijn aanwijzingen dat er ook sprake is van kannibalisme.

De jongeman kampte wel met psychische problemen, en zou in het verleden al meermaals agressief gedrag vertoond hebben. Het motief van de moord blijft onbekend.



Als je dit vergelijkt met het artikel in de GVA (dit komt trouwens ui t HLN) dan zie toch duidelijke verschillen. De ene verkiest om feiten achter te houden, de andere om ze dan weer te vermelden en de krant wat sensationeler te maken. Maar zijn al deze feiten die vermeld worden wel waar? Wie zal het ons zeggen...
Besluit: we moeten de informatie die ons meegedeeld wordt met een korreltje zout nemen denk ik...
Met citaat antwoorden
  #9  
Oud 17th December 2008, 11:45
Karenoris's Avatar
Karenoris Karenoris is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Beerse
Posts: 135
Citaat:
Orgineel gepost door Matthias Wauters
Besluit: we moeten de informatie die ons meegedeeld wordt met een korreltje zout nemen denk ik...


Dat kan inderdaad wel eens kloppen, maar dat doet niets af van de gruwel die zich heeft afgespeeld. Zelfs al was de man enkel ( ) de ingewanden aan het opeten (dus niet specifiek de baarmoeder) dan is het nog een erg gruwelijk senario.

Ik heb die reportage over de japanse kanibaal ook gezien. Voor hem was kannibalisme erotisch. Ik denk niet dat dit hier het geval was. Ik ben geen psychiater en ik weet dus ook niet of het iets te maken heeft met vroegere problemen van kind t.o.v. moeder. Ik denk echter dat wij zo'n mensen gewoon nooit kunnen begrijpen. Je kan er geen echte verklaring aan geven.

Ooit bij les godsdienst in het secundair hebben wij eens stilgestaan bij de gedachten van 'gekke mensen' (?!). Zowel pedofielen als moordenaars als kannibalen. En toen moesten wij nadenken over wat wij het meeste verlangden. Iedereen had iets in gedachten. En de leraar zei: "Beeld je nu in dat datgene wat jij verlangt totaal niet geaccepteerd wordt door de maatschappij, dat het meer dan erg is, dat iedereen u er voor verafschuwt..."
Natuurlijk reageerde iedereen: "Wie gaat mij nu verafschuwen omdat ik chocolade wil eten."
De reactie van de leerkracht: "PRECIES! Dat gevoel dat jullie nu hebben bij jullie chocolade, dat gevoel kunnen die mensen hebben bij iets totaal onacceptabel. Zij beseffen dat alleen niet omdat hun denkwijze zo anders is dan die van ons."

Maar ik zeg er wel bij: Deze uitleg kwam van een 'invaller' die ooit ook de vraag stelde: "Als je ooit zou reïncarneren, denk je dat je dan ook zou kunnen terugkomen als een banaan?" :P

Wat ik eigenlijk gewoon bedoel is dat ik denk dat wij hier niet over kunnen oordelen, met de weinige kennis dat wij over zoiets hebben. We kunnen dit geen verklaring geven, hoe hard iedereen dat ook probeert. Je kan gewoon niet alles verklaren.
Al vind ik het natuurlijk ook zoals jullie een gruwelijke, verschrikkelijke gebeurtenis.
Met citaat antwoorden
  #10  
Oud 21st December 2008, 23:17
Charlotte Wellens Charlotte Wellens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Geel
Posts: 81
Het hele gebeuren doet me denken aan één of andere typische flauwe horrorfilm die elk jaar opnieuw wordt uitgezonden met Halloween... Luguber, maar het bewijst toch maar weer dat zulke droge halloweenfilmscenario's nog steeds in onze eigenste woonkamer kunnen gebeuren. Niet dat we nu allemaal paranoïde moeten worden en constant op de tippen van onze tenen moeten lopen als we ons in de woonkamer bevinden he !!



Citaat:
Orgineel gepost door Matthias Wauters
Besluit: we moeten de informatie die ons meegedeeld wordt met een korreltje zout nemen denk ik...


Het wordt me al van in mijn middelbare schooltijd meegeven dat we alle (nieuws)berichten met een heel kritisch oog moeten bekijken. GVA en HLN staan nu echter bekend als sensatiegerichte kranten en dat is duidelijk merkbaar als je de desbetreffende kranten leest. Dit voorval is nu eenmaal in Mechelen gebeurd en wordt daarom dus meer uitvoerig beschreven in GVA.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:51.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.