actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th October 2013, 14:21
z*hra.ozden z*hra.ozden is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Mol
Posts: 26
Moordende nazi-vrouwen deden niet onder voor Hitlers mannen

Nazi-vrouwen waren even wreed en beestachtig als de mannen, zo blijkt uit 'Hitlers furiën' van de Amerikaanse historica Wendy Lower.

Ook nazi-vrouwen waren medeplichtig aan de Holocaust: als getuigen, maar ook als daders. De Amerikaanse historica Wendy Lower schreef er met 'Hitlers furiën' een hallucinant en pijnlijk boek over.

Een half miljoen Duitse vrouwen trok tijdens de nazi-periode naar het militair veroverde Oosten. Naar landen en streken als Polen, Oekraïne, Wit-Rusland, Litouwen, Letland. Het 'Wilde Oosten' moest de plaats bij uitstek worden voor Lebensraum, het paradijs dat alle kansen bood. Maar het was ook vijandig terrein waar inferieure en bedreigende rassen woonden. Het terrein waar de ergste misdaden van het Derde Rijk werden begaan.


Bron: http://www.knack.be/nieuws/boeken/m...mal-113022.html

Mening:
De Holocaust is een onderwerp dat mij altijd al heeft geboeid. Het waarom van de Holocaust is ons allen bekend, maar zelf stel ik mij steeds de vraag hoe het is gekomen dat een hele natie blindelings heeft kunnen meedoen zonder zich éénmaal af te vragen waar ze in Gottes Namen mee bezig waren.
'Wir haben es nicht gewusst" en "Befehl is Behfehl" waren de standaard verontschuldigingen na WOII. Achteraf bleek hier niets van te kloppen.
Tegenwoordig is het algemeen geweten dat veel meer Duitsers en buitenlandse gezagdragers, o.a. de paus en de Amerikaanse president waren ingelicht en dat ze deze inlichtingen als ernstige overdrijvingen hebben opgevat.
Tegelijkertijd hebben de betrokken SS-ers bij de gruwelijke massamoorden en oorlogsmisdaden zich schuilgehouden achter het feit dat ze enkel en alleen bevel van hoger hand hebben uitgevoerd. Hiermee werd de schuld in zijn geheel doorgeschoven naar Adolf Hitler en nauwe entourage.
Uiteraard kan ik mij heel goed inbeelden dat dus ook de nazi-vrouwen hierin een grote rol hebben gespeeld. Nog schrijnender vind ik het feit dat deze vrouwen niet eens zijn terechtgesteld voor hun gruwelijke daden. Laat staan veroordeeld.
Ik vind het gewoon afschuwelijk dat de Holocaust heeft kunnen plaatsvinden en dit "in front of the eyes of the whole world".
Persoonlijk geloof ik niet dat de mens is geschapen met een aangeboren 'slechtheid'. Dus 'het waarom' en 'hoe' van de Holocaust blijft mij een mysterie. Hoe ziek of ziekelijk moeten deze mensen en hun maatschappij wel niet zijn geweest?
Schande 'van' de menselijkheid 'voor' de menselijkheid!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:14.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.