actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 28th October 2016, 20:51
Shawn.V*nBelle Shawn.V*nBelle is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2016
Locatie: Turnhout
Posts: 20
FBI heropent onderzoek naar Hillary Clinton

De FBI heropent het onderzoek naar de private e-mailserver van Hillary Clinton, meldt FBI-baas James Comey in een brief aan het Congres.





'Door recente ontwikkelingen kom ik terug op mijn eerdere beslissing dat het onderzoek naar de prive-mails van Hillary Clinton gesloten is', klinkt het in de brief van Comey. Het onderzoek wordt nu opnieuw geopend omdat er 'e-mails zijn die pertinent voor het onderzoek lijken'. Volgens Comey gaat het berichten die nog niet eerder bekend waren en nu gevonden zijn in een losstaand, niet-gerelateerd onderzoek.

FBI-baas Comey kan naar eigen zeggen op dit moment nog niet zeggen of die nieuwe e-mails 'relevant' zijn en hoe lang het nieuwe onderzoek precies zal duren. Het FBI-besluit komt hoe dan ook ongelegen voor de Democrate, op zo'n tien dagen van de presidentsverkiezing.


Advertentie



Clintons tegenstander Donald Trump was er alleszins als de kippen bij om nogmaals het thema van de corruptie van de Clintons te betokkelen. 'Misschien zal dan eindelijk gerechtigheid geschieden', reageerde hij. 'De corruptie van Clinton heeft een ongeziene omvang. Ik heb enorm veel respect voor de FBI dat ze het aandurven om de grove fouten die ze hebben gemaakt recht te zetten.' Trump hamert er regelmatig op dat Clinton 'in de gevangenis' thuishoort, niet in het Witte Huis.

'Extreem onzorgvuldig'

In juli had de FBI laten weten dat er geen strafrechtelijk staartje zou volgen aan de zaak. De conclusie was dat Hillary Clinton ‘extreem onzorgvuldig’ is omgegaan om met haar e-mails, maar dat ze niet bewust de wet had overtreden. Clinton verstuurde als buitenlandminister erg veel e-mails met een privé-account. De mails werden ook enkel op een privé-server bewaard.

Ook klokkenluiderswebsite WikiLeaks publiceerde de voorbije weken opnieuw een serie e-mails die Hillary Clinton in verlegenheid kunnen brengen. Uit die gelekte e-mails bleek dat het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken de veiligheidsdienst FBI ‘geïntimideerd’ had en onder druk had gezet in verband met de e-mails van Hillary Clinton. Er werd zelfs een deal voorgesteld.


Bron:http://www.standaard.be/cnt/dmf20161028_02544997


Mijn mening:
Ik vind het ongelooflijk wat "spel" zij er eigenlijk van maken. Hier in deze verkiezing wordt echt alles gedaan om elkaars naam door het slijk te trekken. Elkaar letterlijk afmaken. Niet dat onze verkiezingen hier in Belgie beter zijn maar worden toch op een iets deftigere manier gevoerd. Ik vind eerlijk gezegt dat bijde geen goede kandidaat zijn voor het presidentschap. Ze zijn beide totaal onbekwaam. Aangezien er maar deze twee kandidaten zijn...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:00.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.