actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Wetenschap
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th March 2011, 09:08
Bo.Alpaerts Bo.Alpaerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Nijlen
Posts: 68
Nasa-wetenschapper ontdekt buitenaardse wormen

Nasa-wetenschapper ontdekt buitenaardse wormen

Richard Hoover, een gerespecteerd wetenschapper van de Nasa, heeft wormachtige fossielen ontdekt in een zeer zeldzame meteoriet die hij voor onderzoek in stukken splitste. Het gaat om kleine, op wormen of algen lijkende wezens. De foto's die hij ervan nam zijn eergisteren gepubliceerd in het Journal of Cosmology.

Hoover zegt dat hij de fossielen ontdekte in uiterst zeldzame meteorieten, namelijk 'CI1 koolstofrijke chondrieten'. Van dit type meteorieten zijn er op aarde maar negen bekend.

Hoover is ervan overtuigd dat zij hun leven niet danken aan een besmetting nadat de meteoriet de Aarde had geraakt. Volgens Hoover zijn ze ontstaan in de ruimte en afkomstig van levende organismen in kometen, meteorieten of andere hemellichamen. "Ik beschouw deze vondst als een aanwijzing voor het feit dat leven verder verspreid is dan enkel op aarde", aldus Hoover.

Een "zeer eenvoudig onderzoek" leidde volgens de wetenschapper tot de ontdekking. Hij brak de meteoriet in een steriele omgeving en onderzocht de breekvlakken met een elektronenmicroscoop en met een elektronenscanner.

De fossielen zijn niet erg verschillend van wat er op aarde rondkruipt. "In veel gevallen zijn ze zeer herkenbaar en kunnen ze geassocieerd worden met generische soorten op aarde. Maar sommige zijn heel vreemd en lijken op niets wat we kennen. Ik heb ze aan andere wetenschappers getoond en die stonden perplex", aldus Hoover.

"Buitengewoon bewijs nodig"

Volgens collega-wetenschappers zijn de gevolgen van deze ontdekking "enorm", "uitzonderlijk belangrijk", "buitengewoon". Maar er blijft scepsis. David Marais, een astrobioloog van de Nasa, is terughoudend om de conclusies van Hoover te delen. "Dit is een buitengewone stelling en dus is er buitenwoon bewijs nodig", aldus Marais.

In het verleden zijn er meermaals claims gedaan over resten van buitenaards leven in meteorieten, maar dat bleek telkens loos alarm.

Hoover is alleszins geen charlatan: hij is een "zeer gerespecteerd wetenschapper en astrobioloog met een uitmuntende staat van dienst bij de NASA", schrijft Rudy Schild, de hoofdredacteur van het Journal of Cosmology en lid van het Centrum voor Astrofysica bij het Harvard-Smithsonian.
Bron: Gazet van Antwerpen

Voor een foto van de wormachtige wezens kan je op de volgende link klikken: http://www.gva.be/nieuws/wetenschap...dse-wormen.aspx

We komen steeds een stapje dichter bij ander leven in het heelal. Ik vind het heel interessant om te weten dat er ergens (god weet waar!) nog leven is. Dit is ook hoopvol voor de mensheid. Misschien kunnen we over enkele jaren wel overvliegen naar een andere planeet als we onze aarde tot op de bodem hebben uitgeput? Dan kunnen we daar net hetzelfde gaan doen! Lang leve de mensheid!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 7th March 2011, 10:18
verschueren.sien verschueren.sien is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Vorselaar
Posts: 60
Dit is heel interessant! Iedereen is toch benieuwd of er nog ergens anders leven is. We zijn er nu al zo lang onderzoek naar aan het doen.

We weten ook al dat Venus vroeger de tweelingzus was van onze planeet. Ze waren dus ongeveer het zelfde en kijk nu naar Venus! Het is een heel andere planeet geworden in plaats van een blauwe lucht heeft men daar een rode lucht. Dit verontrust mij toch wel een beetje. Wie weet wat gaat er nog allemaal met de aarde gebeuren...

En als er nog ergens anders leven is, hoe gaan zij met ons omgaan ?
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 7th March 2011, 14:58
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator
 
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Beerse city
Posts: 1,633
Citaat:
Orgineel gepost door verschueren.sien
En als er nog ergens anders leven is, hoe gaan zij met ons omgaan ?

Misschien even opkijken, maar daarna rustig verder kruipen denk ik.
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 17th March 2011, 16:04
Andy.Pinxteren Andy.Pinxteren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Beerse
Posts: 48
Ik was er al van overtuigt dat er leven is in de ruimte. Ik bedoel, kijk naar de bekende vergelijking van Drake.
met:

N = R* x fp x ne x fl x fi x fc x L = 10 ->1000 communicerende beschavingen

R* = gemiddelde snelheid waarmee sterren worden gevormd (10 tot 40 per jaar in ons melkwegstelsel)
fp = fractie van die sterren met planeten (wordt na waarnemingen geschat op 50%)
ne = gemiddelde aantal aarde-achtige planeten (in staat om leven te herbergen)
fl = fractie van die planeten die leven ontwikkelt
fi = fractie van die planeten waar zich intelligent leven ontwikkelt
fc = fractie van die planeten die technologie ontwikkelt (waaronder radiozenders)
L = gemiddelde levensduur van communicerende beschavingen in jaren.

Wanneer we overal het minimum invullen, krijgen we 10 beschavingen in onze melkweg. Als er 10 beschavingen zijn, zullen er duizenden planeten zijn met ander leve. Het verbaasd me wel dat we meteen meercellige organismen terugvinden. Ik had simpele bacteriën verwacht als eerste buitenaardse vondst. Als het al een echte buitenaardse vondst is natuurlijk.

Nu Venus was inderdaad een planeet als de aarde, maar de afstand tussen de zon en Venus is te klein. Venus kreeg dus te veel straling van de zon en werd te warm.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 22nd March 2011, 10:28
Nico.Peeters Nico.Peeters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: brasschaat
Posts: 68
Citaat:
Orgineel gepost door Bo.Alpaerts
Dit is ook hoopvol voor de mensheid. Misschien kunnen we over enkele jaren wel overvliegen naar een andere planeet als we onze aarde tot op de bodem hebben uitgeput? Dan kunnen we daar net hetzelfde gaan doen! Lang leve de mensheid! [/I]


Het feit dat er ander leven is/was in het heelal is logisch. Het heelal is zo groot, het kan niet anders. Als we de dimensie tijd toevoegen is het meer dan logisch dat er ander leven is dan het leven dat we hier op aarde kennen.
Het enige spijtige aan dit alles is dat het inderdaad de mogelijk geeft om te verhuizen van planeet. Willen we echt een 'ruimteras' worden dat van planeet naar planeet gaat en deze verpest.

Ik stel voor dat we eerst fatsoenlijk leren leven op onze planeet zonder die naar de vaantjes te helpen vooraleer we naar een andere planeet verhuizen. We zijn onze thuis aan het verpesten. Dan vind ik niet dat we het 'op een ander' ook moeten verpesten omdat onze thuis kapot is.
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 29th March 2011, 17:32
axel.vangompel axel.vangompel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: mol
Posts: 27
Ik denk dat het niet anders kan of er is ergens anders leven in het heelal. Het kan niet dat op onze aardkluit alleen dit mirakel is voorgekomen.
Wat ik me wel afvraag is hoe dit ander leven eruit zou zien. Men spreek hier van fossielen van wormen, maar dat is maar één soort natuurlijk.
Maar ik denk wel niet dat we naar een andere planeet zouden kunnen overvliegen. Wie weet is de samenstelling van die andere atmosfeer compleet anders en kunnen we er zelfs niet leven en zelfs al ging dat wel: men kan toch niet met 6 miljard mensen even overgaan naar een andere planeet? Of waarschijnlijk de rijken wel en de armen hier achter laten met de rotzooi die de rijken hebben gecreëerd?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:02.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.