actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th November 2011, 11:46
Lore.Vanmarcke Lore.Vanmarcke is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: St.-Antonius Zoersel
Posts: 89
Kuifje loopt als een trein in Europese bioscopen

De Spielberg-productie 'Kuifje: Het geheim van de Eenhoorn' is een commercieel succes. De film, die sinds 26 oktober speelt in de bioscoop, staat op nummer 1 in de Belgische, Franse en Britse box office. Ook in de rest van Europa doet de film het zeer goed.

Sinds de wereldpremière gingen in België al meer dan 600.000 tickets over de toonbank. Dat is goed voor een opbrengst van 4 miljoen euro. Op 8 november werd in Frankrijk de kaap bereikt van 4 miljoen bezoekers. Dat is de beste die een film er dit jaar maakte.

Ook in Groot-Brittannië voert de film de box office aan, met een omzet van 10 miljoen pond, zo’n 11,7 miljoen euro. In Italië draait de ticketverkoop goed, al slaagt de film er niet in de lokale producties te overtreffen. Er werd zo’n 3 miljoen opgehaald.

In Spanje gingen 1,64 miljoen mensen de speelfilm bekijken. ’Kuifje: Het Geheim van de Eenhoorn’ klopt in Zwitserland af op 200.000 kijkers.

Het succes van de Europese ticketverkoop is een geslaagde eerste test voor Spielberg. Op 21 december komt de film uit in de VS. Dan wordt duidelijk of ook de Amerikanen de avonturen van de Belgische reporter kunnen smaken.

Bron: www.destandaard.be - donderdag 10 november - (http://www.standaard.be/artikel/det...DMF20111110_128)

Mijn mening: Ik vind het geweldig dat de film van onze eigen Belgische Kuifje het zo fantastisch doet in de andere Europese landen. Want in andere landen zal Kuifje toch niet of weinig bekend zijn. Maar anderzijds wil het nog niet zeggen omdat er vele kijkers waren dat deze film nu daadwerkelijk echt goed zou zijn. Ik zou toch ook graag weten wat deze kijkers van de film vonden. Natuurlijk denk ik wel dat dit een goede film is (ik heb hem zelf nog niet kunnen zien) want hij is gemaakt door de Spielberg-productie. En Kuifje is ook gewoon goed want ik keek de afleveringen van Kuifje al van kinds af aan.
Ik zou zeggen, ga allemaal de film kijken!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 16th November 2011, 19:40
Gilles.Knuts Gilles.Knuts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Hasselt
Posts: 50
Kuifje loopt als een trein in Europese bioscopen

Ik vind het ook geweldig dat een stuk van de Belgische cultuur verfilmt wordt.
Even zou ik toch willen vermelden dat het zonder Spielberg nooit een succes van dit formaat zou kunnen zijn.
Spielberg heeft door zijn imago Kuifje in de schijnwerpers gezet en deze film zal daar nog lang in blijven, daar ben ik van overtuigd.
Ik zou er graag bij noteren dat ik deze film gezien heb, en ik vind het zeker een aanrader.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:28.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.