actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th November 2011, 20:06
Shana.Scheveneels Shana.Scheveneels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Meerhout
Posts: 50
Mauro mag in Nederland een studievisum aanvragen

Mauro mag in Nederland een studievisum aanvragen

De Nederlandse Kamer keurde donderdag een motie goed die de Angolese Mauro Manuel toestaat om in Nederland een studievisum aan te vragen. Dat meldt NRC.nl. Normaal moest de jongeman dat visum vanuit zijn geboorteland aanvragen.

Vorige week stemde het Nederlandse parlement tegen moties om Mauro, een achttienjarige Angolese jongen die al acht jaar in Nederland verblijft bij een Limburgs pleeggezin, een verblijfsvergunning te geven. Regeringspartij CDA liet toen wel uitschijnen dat de tiener voorlopig nog in Nederland kan blijven, als hij een studievisum aanvraagt.

Het lag dus in de lijn van de verwachtingen dat de Kamer de motie van de partij GroenLinks, die Mauro moest toestaan om zijn studievisum-aanvraag in Nederland te doen, zou goedkeuren.

Dat gebeurde dan ook, met een meerderheid van SP, PvdD, PvdA, GroenLinks, D66 de ChristenUnie en het CDA. De PVV van Geert Wilders stemde samen met de VVD en de SGP tegen.

Met het studievisum krijgt de houder de toestemming om zijn studies in Nederland af te werken. Dat betekent in Mauros geval dat de jongen nog zeker een jaar niet wordt uitgewezen. Het is nog niet bekend of Mauro ook daadwerkelijk van plan is een aanvraag te doen.

Bron: DS, 8/11/'11

Mening: dit is gedeeltelijk goed nieuws. Oké, Mauro kan zijn studies afwerken in Nederland maar zal hij na zijn studies een verblijfsvergunning krijgen? Ik denk dat velen, waaronder ikzelf, het onterecht zouden vinden moest Mauro niet mogen blijven in Nederland. Hij leeft reeds 8 jaar in Nederland en heeft zich kunnen integreren. Het zou moeilijk zijn voor hem moest hij opnieuw van nul af aan beginnen aangezien hij nu vertrouwd is geraakt met de Nederlandse leefgewoonten. Zolang hij studeert kan hij dus blijven wonen in Nederland, maar wat na zijn studies?
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 8th November 2011, 20:22
Lieselotte.Busch Lieselotte.Busch is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Grobbendonk
Posts: 87
Ik ben het eens met Shana. Ik vind het zeer goed dat Mauro in Nederland mag blijven studeren. Hij woont al zo lang in Nederland en is helemaal ingeburgerd. Ik stel mij echter ook de vraag wat er na zijn studies gaat gebeuren, mag hij blijven of wordt hij naar huis gestuurd?

Moest Mauro uit Nederland gezet worden, zou ik dit heel erg vinden. Deze jongen heeft zich volledig aangepast aan Nederland. Diegene die zich niet aanpassen en hier illegaal zijn, kunnen wel blijven? Hier klopt toch iets niet? Als hij zich niet aanpast begrijp ik nog dat ze hem wegsturen, maar Mauro is volledig ingeburgerd.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:38.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.