actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th November 2011, 16:20
Britt.VanLooveren Britt.VanLooveren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Zoersel
Posts: 144
Rijbewijs snelheidsduivel die 293km/u reed niet onmiddellijk ingetrokken

DENDERMONDE/WAASMUNSTER - De bestuurder van een Aston Martin die op de E17 in Waasmunster met een snelheid van 293 kilometer per uur reed, wat aan het licht kwam via YouTube, mag zijn rijbewijs voorlopig houden. Een onmiddellijke intrekking van het rijbewijs moet op het ogenblik van de vaststelling opgelegd worden, zegt het parket van Dendermonde.
Het YouTube-filmpje werd gemaakt door de passagier van de wagen, een Aston Martin V12 Vantage Carbon Black. De filmer, een 16-jarige autofanaat uit Waasmunster, zoomt tijdens de rit op de E17 in op de snelheidsmeter, die op een bepaald moment 293 kilometer per uur aangeeft.

De bestuurder van de wagen, een 47-jarige projectontwikkelaar uit Dendermonde, werd dinsdag geďdentificeerd en donderdag ondervraagd. Omdat de feiten van enkele maanden geleden dateren, kan het parket het rijbewijs van de man niet onmiddellijk intrekken. De politierechter kan hem later wel veroordelen op basis van het internetfilmpje en hem tot vijf jaar rijverbod opleggen.

De wagen van de man kan ook niet in beslag genomen worden, omdat het eigendom is van een leasingfirma en niet van de verdachte zelf. Wanneer de bestuurder voor de politierechtbank moet verschijnen, is nog niet duidelijk.

De autobestuurder was makkelijk traceerbaar omdat de nummerplaat van de wagen ook in andere posts van de autofanaat opdook. Het ging om foto’s op websites van autoliefhebbers, en niet om een filmpje van een andere Aston Martin V12 gemaakt door de tiener.

Bron:
Rijbewijs snelheidsduivel die 293 km/u reed niet onmiddellijk ingetrokken. 2011-11-11 (www.destandaard.be)

Mening:
Ik vind het niet kunnen dat zijn rijbewijs niet onmiddellijk wordt ingetrokken omdat het dateert van enkele maanden geleden. Dan vind ik wel dat ze die wet mogen aanpassen. Is het normaal dat iemand 293km/u rijdt? Blijkbaar wel, want zijn rijbewijs wordt niet ingetrokken. Hetzelfde met de auto, die wordt niet in beslag genomen omdat de verdachte niet de eigenaar is. Z'n auto's zijn een gevaar op de weg. Wat als de bestuurder de controle over het stuur had verloren? Dan zou dit serieuze gevolgen kunnen hebben!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 11th November 2011, 16:36
Wouter G Wouter G is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 69
De wet is nu eenmaal de wet, daar valt weinig tegen in te brengen, hij mag dan zijn rijbewijs niet kunnen kwijraken, een rijverbod van 5 jaar is eigenlijk al bijna hetzelfde. Als de rechter een greintje verstand heeft dan zal de bestuurder van de wagen deze straf ook wel krijgen, dat de wagen niet in beslag kan worden genomen is ook logisch denk ik. Als jij je auto uitleent om één of andere reden en de persoon in kwestie begaat een zware overtreding, dan is het ook niet eerlijk dat omwille van die persoon jij je auto kwijtraakt.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 12th November 2011, 11:58
Annelies.Roofthooft Annelies.Roofthooft is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Zoersel
Posts: 106
Dat de auto niet in beslag wordt genomen, kan ik zeker wel begrijpen aangezien de auto niet zijn eigendom was. De auto's zijn op zich zeker geen gevaar op de weg, het is het rijgedrag van de bestuurder dat de auto tot een gevaarlijke machine kan maken.
Ik hoop toch zeker wel dat de man een enorm lang rijverbod krijgt want persoonlijk vind ik dat deze man zich eigenlijk echt niet meer op de weg mag vertonen. Zulk rijgedrag valt namelijk niet te tollereren! Wanneer je aan zulke snelheden rijdt, heb je een enorm tunnelzicht waardoor je geen enkele situatie nog kan inschatten en dat maakt het zo gevaarlijk. Wanneer iemand plotseling een onverwacht manouvre doet, is het onmogelijk dat deze snelheidsduivel nog kan reageren. Als er tijdens deze racetocht iets was misgelopen, was een dodelijke afloop onvermijdelijk geweest.
Het is jammer dat onze wet op die manier georganiseerd is waardoor zijn rijbewijs niet onmiddellijk kan worden ingetrokken maar hij zal zijn straf zeker niet ontlopen.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 13th November 2011, 09:54
Lindl Wijnants Lindl Wijnants is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Turnhout
Posts: 75
Ik snap niet dat de man zijn rijbewijs niet onmiddellijk wordt ingetrokken. Ik vind dat de rechtbank hieruit laat blijken dat het kan om zo hard te rijden op de autostrade. Ik vind het echt onverantwoord. Die man heeft niet alleen zijn eigen leven in gevaar gebracht, maar ook dat van anderen.

Dat de auto niet in beslag kan worden genomen, omdat deze van het bedrijf is waar de man werkt, kan ik nog begrijpen. Ik vind wel dat de man geen recht meer heeft om te rijden met een bedrijfswagen. Het bedrijf zal hier waarschijnlijk ook haar conclusies uittrekken na dit voorval.

Ik vind dat de man zijn rijbewijs zeker moet worden ingetrokken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:17.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.