actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st December 2016, 14:10
Sien.D*Smet Sien.D*Smet is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Sint-Job-in 't-Goor
Posts: 83
Ikea waarschuwt tieners: ‘Stop met in onze winkels te overnachten’

Meubelgigant Ikea heeft in thuisland Zweden een opvallende oproep gedaan aan alle tieners. Ikea vreest een nieuwe trend en waarschuwt de jongeren: ‘overnacht niet in onze winkels’.

Voor veel jongeren (en misschien zelfs volwassenen) is het een stiekeme droom: overnachten in een van de vestigingen van het Zweedse meubelbedrijf Ikea.

Verschillende tieners zijn daar het laatste jaar al in geslaagd. Na een reeks voorvallen vreest de Zweedse afdeling van Ikea dat er een nieuwe trend ontstaan is onder jongeren. De meubelgigant laat na een incident dit weekend weten dat het hoopt dat dit fenomeen snel stopt.

Veertienjarige meisjes

‘Zaterdagochtend voor de winkel openging, vonden twee medewerkers van de vestiging in Jönköping twee veertienjarige meisjes’, laat woordvoerder Jakob Holmström weten aan de Zweedse krant The Local. De meisjes werden naar de security gebracht, en die contacteerde de politie. Gelukkig voor de meisjes besliste Ikea om geen klacht in te dienen. ‘We hebben een goed gesprek gehad met de ouders, en die apprecieerden onze manier van aanpak.’

Het incident met de twee jonge meisjes is voor Ikea Zweden de figuurlijke druppel. ‘We hebben het laatste half jaar verschillende gelijkaardige situaties meegemaakt. We hopen dat er nu echt een einde komt aan de overnachtingen van tieners in onze winkels.’

Belgische voorgangers

Ook in België werd al in een filiaal van Ikea overnacht. Twee Vlaamse jongens, Bram en Florian, (oftewel Bakuna Fatata) plaatsten afgelopen zomer een filmpje op Youtube waarin duidelijk werd dat ze in de Gentse Ikea de nacht hadden doorgebracht.

Vlak voor sluitingstijd verscholen Bram en Florian zich in een kast in de showroom. Wanneer de laatste klanten vertrokken waren en de lichten werden gedoofd, kwamen ze tevoorschijn. Het filmpje werd ondertussen meer dan 1,7 miljoen keer bekeken.


Bron:
21-12-2016
http://www.standaard.be/cnt/dmf20161221_02638398

Eigen mening:
Ik begrijp het nut niet van in de Ikea te willen slapen. Wat heb je daaraan? Krijg je daar een kick van? Is het stoer tegenover je vrienden? Je gaat toch ook niet in de Top-Interieur slapen? Waarom dan wel in Ikea? Zogezegd zou het een stiekeme droom zijn, maar dan geldt dat toch niet voor mij. Ik heb daar totaal geen behoefte aan en is nog niet in mij opgekomen om dit te doen. Ik begrijp heel erg goed dat Ikea dit niet leuk vindt. Zou je willen dat mensen in je bedrijf komen overnachten? Of in je klaslokaal? In de dokterspraktijk? Allemaal zonder dat jij daarvan af weet? Dat zou mij een eng gevoel geven. Niet weten wat er gebeurt in je winkel, bedrijf, praktijk of dergelijke. Je bent de controle kwijt. Ikea heeft geluk dat dit nog geen zware gevolgen heeft gehad, voor hetzelfde geld wordt je winkel leeggeplunderd. Ik zou allang klacht indien tegen al die jongeren.

Laatst aangepast door Sien.D*Smet : 21st December 2016 om 14:26.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:48.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.