actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th May 2015, 17:25
S*effie.Van.der.Schraelen S*effie.Van.der.Schraelen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Mar 2015
Locatie: Nijlen
Posts: 46
Massale verzameling telefoondata door NSA is illegaal

Het massaal vergaren van telefoondata door de Amerikaanse inlichtingendienst, is illegaal. Dat heeft het Amerikaanse Hof van Beroep geoordeeld. De praktijk overschreed het door het Congres gestelde kader.

De wetten waarop de NSA zich baseerde om de data te vergaren, zijn volgens het Hof ‘nooit geïnterpreteerd om iets toe te laten dat in de buurt komt van de omvang van de veralgemeende observatie in dit geval’. Dat staat te lezen in het oordeel van bijna honderd bladzijden van de drie oordelende rechters.

Met de uitspraak lijkt een duidelijk antwoord te zijn geformuleerd op de vraag of de dataverzameling al dan niet de Patriot Act, die na de aanslagen van 11 september gestemd werd, overschreed. De rechtbank sprak zich echter niet uit over de vraag of de praktijken ook het vierde amendement van de Amerikaanse grondwet schenden, die beschermt tegen onredelijke huiszoekingen en inbeslagnemingen.

Het bestaan van het afluisterprogramma werd aan het licht gebracht door klokkenluider Edward Snowden. De Amerikaanse overheid verplicht telecomoperatoren om gegevens zoals gekozen nummers en duur van de oproepen over te maken. Het spionageprogramma is al jaren onderwerp van bitse discussies in het Amerikaanse Congres.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20150507_01668885
Datum: 07-05-2015 17:04

Mening:

Ik vind het niet meer dan normaal dat afluistersoftware illegaal zijn. Het is een schending van de privacy. Het is al langer duidelijk dat er onwettige praktijken gaande zijn i.v.m. afluisteringen. Er zou zelfs ook al beweerd worden dat de camera van je gsm of computer ook door andere personen geopend kan worden. Ik begrijp dat in sommige gevallen afluisteren nodig is maar daar moet dan een schriftelijke toestemming voor zijn.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 7th May 2015, 17:39
m#thias.van nuffelen m#thias.van nuffelen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Hulshout
Posts: 85
ik sluit me volledig aan bij de mening van S*effie. Afluisterpraktijken is een regelrechte schending van de privacy. Wanneer overheidsdiensten een bevelschrift hebben tot het afluisteren van deze apparaten kan dit voor mij wel. Maar zoals het grote Amerikaans NSA bezig ik, is schandalig. Ik ben daarom ook enorm blij met de uitspraak van het Amerikaanse Hof van beroep. Ik snap dat er in Amerika en onveiligheidsgevoel heerst na de aanslagen van 11 september maar erover is erover. Schending van de privacy is een misdrijf en het werd tijd dat dit ook voor de NSA geldt. Hopelijk lezen we nu niet snel meer een artikel in de krant: 'Toppoliticus opnieuw afgeluisterd door NSA.'
Eigenlijk moeten we klokkenluider Edward Snowden dankbaar zijn dat deze praktijken eindelijk aan het licht zijn gekomen. Hopelijk beseft de NSA dit nu eindelijk en gaan ze niet opzoek naar andere methodes om mensen af te luisteren.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:41.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.