actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 29th December 2008, 14:56
Margot Van Den Broeck Margot Van Den Broeck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Heist-op-den-Berg
Posts: 79
Eerste resultaten grootschalig gsm-onderzoek alarmerend

Uit de eerste resultaten van het grootste onderzoek ooit naar gsm-straling, blijkt dat mensen die frequent bellen met een gsm tot 50 procent meer kans hebben op kanker.
Het gaat om een onderzoek waarbij wetenschappers gegevens van 6.400 tumoren van mensen uit dertien landen vergelijken. Het zijn nog maar de eerste conclusies van het onderzoek, die naar voor kwamen bij het Israëlische luik van de studie. De volledige resultaten van de studie worden begin 2009 bekendgemaakt.

Een analyse bij mensen die al meer dan tien jaar bellen met een gsm toont een verhoogde kans op kanker van 40 procent. Er was nog geen duidelijk verhoogd risico waar te nemen bij mensen die nog geen tien jaar met een gsm bellen, meldt het Amerikaanse tijdschrift Popular Science.

Adviezen van de Stichting tegen Kanker

Eerder dit jaar waarschuwde de Stichting tegen Kanker voor het gevaar van de gsm. De organisatie raadt kinderen onder de twaalf jaar af om te bellen met een gsm omdat het effect op hersenen die nog niet volgroeid zijn onvoldoende gekend is. Ook het gebruik van de gsm als wekker wordt afgeraden, omdat die dan de hele nacht te dicht bij het hoofd ligt.

Andere adviezen: Gebruik de gsm slechts in zeer beperkte mate en enkel voor korte gesprekken. Gebruik de gsm niet in een bewegend voertuig (wagen, trein, vliegtuig), want dan werkt het toestel op vol vermogen.

bron : www.destandaard.be
Maandag 29 december 2008

Reactie :
Wat in dit artikel staat is helemaal geen goed nieuws. Dit onderzoek bewijst nogmaals dat gsm's echt heel schadelijk zijn voor onze gezondheid. Als ik de tips bekijk die in het artikel gegeven worden, denk ik dat vele mensen niet zo goed bezig zijn wat hun gsm-gebruik betreft. Hoeveel mensen gebruiken hun gsm niet als wekker? Als je op de trein,bus,.. zit zie je heel veel mensen die aan het sms'en zijn, en ga zo maar door. Ik denk dat het heel moeilijk is om deze gewoonten eruit te krijgen. Volgens mij gaat er amper iemand de tips uit het artikel toepassen. Want, hoe je het ook draait of keert, de gsm en het vele gebruik hiervan zit gewoonweg ingebakken in onze cultuur.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 29th December 2008, 15:49
Sofie Geerinckx Sofie Geerinckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Herentals
Posts: 70
Volgens mij is het zeer nuttig dat er eens een duidelijk/degelijk onderzoek wordt gedaan op grote schaal naar de gevolgen van het gsm gebruik. Zo kunnen we het risico analyseren. En kunnen we beter onze conclusies trekken. Ook kan men zo de risico’s bepreken door adviezen te formuleren. Zulk groot onderzoek gaat veel meer mensen aanspreken zodat ze deze adviezen ook vlugger gaan opvolgen.

Maar ik moet zeggen dat ik de in dit artikel gebruikte adviezen reeds volg. Aangezien ik mijn gsm niet gebruik als wekker en ook niet dicht bij mijn hoofd heb liggen als ik slaap. Een gsm in een bewegend voertuig gebruik ik ook zelden.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 29th December 2008, 17:57
Bram Jacobs Bram Jacobs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Berlaar
Posts: 110
Wat zou het eindresultaat zijn?

Ik ben echt benieuwd naar het eindresultaat in 2009 want ik vind het een griezelige gedachte om kanker te hebben/krijgen.
Ik zou in het dagelijkse leven meer rekening met de resultaten kunnen houden zodat ik minder kans op kanker zou hebben.
Ik hoop ook dat er erg nuttige tips in staan zodat ik ze kan toepassen. Ik ga dan ook alle mensen in mijn naburige omgeving proberen te laten zien dat ze slecht bezig zijn en misschien kan ik zo nog enkele mensen “redden”.
En als iedereen dat nu zou doen die dit artikel leest en dus zoveel mogelijk mensen overtuigen dan zou het aantal kankergevallen op lange termijn toch moeten afnemen? Niet?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:42.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.