actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd November 2008, 15:51
Anne Van den Bosch Anne Van den Bosch is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2008
Locatie: Wijnegem
Posts: 274
Worm in hersenen vrouw

Worm in hersenen vrouw
Chirurgen in de Amerikaanse staat Arizona die een hersenoperatie uitvoerden op een vrouw, keken raar op toen ze geen tumor maar een worm ontdekten in haar hersenen. Het diertje zat heel diep in haar hersenen verscholen en werd door de chirurgen verwijderd. De vrouw zou geen blijvende schade overhouden aan de ongewenste gast in haar hoofd.

Duizelig
Rosemary Alvarez voelde zich zo enorm duizelig dat ze besloot naar de spoeddienst van het ziekenhuis te gaan. Twee keer onderging ze een hersenscan en twee keer leek alles in orde. Pas toen de dokters een derde keer keken op de MRI-scan vonden ze iets vreemds. Toen ze geopereerd werd omdat de chirurgen vreesden dat ze een tumor had, ontdekten die tot hun grote verbazing een worm diep in haar hersenen.

Handen wassen
Niemand weet hoe de worm in haar hersenen geraakt is. Een mogelijke verklaring kan zijn dat ze onvoldoende gekookt varken had verorberd. Ook het niet wassen van je handen na een toiletbezoek kan wormen doorgeven. "Het volstaat dat één persoon besmet is. Die kan heel wat andere mensen aansteken en één van hen kan dan zo'n worm ontwikkelen", zegt Dokter Nakaji die de operatie leidde. Mevrouw Alvarez, die weer kerngezond is, heeft haar lesje geleerd en heeft maar één boodschap: "Handen wassen!" (hlnsydney/kh)

21/11/08 06u35

BRON: http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/...nen-vrouw.dhtml

KRITIEK:
Angstaanjagend!! Ik wist dat je wormen kunt krijgen in je darmen, door onvoldoende gebakken/rauw vlees te eten, maar in je hersenen?!!
Waarschijnlijk is het voor de vrouw een hele opluchting, want een hersentumor is niet niets!!
Ik vind het wel raar dat de vrouw er geen schade aan overhoudt. Een worm in je hersenen is toch geen normale alledaagse verschijning, ik zou denken dat het beestje zich daar wel al gesetteld heeft, en er een reeks processen in gang heeft gezet. Zeker omdat de vrouw al 3x een scan liet uitvoeren, wat wil zeggen dat ze er al beduidend lang last van heeft...
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 7th December 2008, 23:22
dominiquevandevliet dominiquevandevliet is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Kasterlee
Posts: 80
Ik was me er van bewust dat je wormen kan krijgen door onvoldoende gebakken vlees, en dat dit ook besmettelijk is, maar een worm in je hersenen?!
Het is inderdaad wel gek dat de vrouw niets van haar worm heeft overgehouden. Je zou toch denken dat het ding overal tussen kruipt (en misschien hier en daar gaat "knagen"?).
Ik hoop dat ze dit "fenomeen" goed onderzoeken om gelijkaardige situaties in de toekomst te voorkomen!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 8th December 2008, 14:57
DeygersEvelien DeygersEvelien is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Westerlo
Posts: 122


Huh, een worm in je hersenen? Zoals iedereen hiervoor al gezegd heeft, wist ik ook al dat je een worm kan krijgen in je spijsverteringsstelsel. Maar ik dacht dan dat de oorzaak was dat de worm zich ontwikkelde in het rauwe vlees in je maag of darmen. Dus hoe zo'n worm dan in je hersenen kan raken, snap ik totaal niet!
Maar ik las ook dat het besmettelijk is en dat een worm zich gewoon kan ontwikkelen in iemands lichaam. Daar zal de verklaring hoogstwaarschijnlijk liggen..
Gelukkig hield de vrouw er niets aan over. Want een worm in je maag of darmen is al gevaarlijk. Een worm in je hersenen lijkt dan nog gevaarlijker!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:09.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.