actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st March 2016, 10:19
Lotte.G*ens Lotte.G*ens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Olen
Posts: 80
Crevits opent onderzoek naar nepuniefs

Crevits opent onderzoek naar nepuniefs

Minister van Onderwijs Hilde Crevits (CD&V) opent een onderzoek naar 'universiteiten' die alleen op papier of online bestaan. Ze hebben ronkende namen en bieden dure opleidingen aan, maar nepinstellingen als de Assalam University uit Antwerpen en de Voerense Martin Buber University hebben geen opleidingsprogramma.

Het tijdschrift EOS ontdekte dat er in ons land tientallen van zulke pseudo-universiteiten bestaan, die vaak zijn opgezet door buitenlandse ondernemers en duizenden euro's inschrijvingsgeld vragen. Zij zouden profiteren van een "lakse" houding van de overheid.

Postbusuniversiteiten zijn een hardnekkig probleem, overgewaaid uit de VS en het Verenigd Koninkrijk. Vanuit dat laatste land werd al in 2008 gewaarschuwd voor malafide organisaties met vestigingen in België. Het is onduidelijk hoeveel studenten misleid zijn.

Onderwijsminister Crevits vraagt haar administratie een onderzoek te openen. Het is niet toegestaan om termen als 'university' te hanteren of diploma's uit te reiken als er geen erkenning is.

Bron: De Morgen (http://www.demorgen.be/binnenland/c...niefs-b4e4f8a6/)

Mening: Studenten moeten allemaal een goede opleiding krijgen, waaraan ze later nog effectief iets hebben. Dit blijkt dus niet altijd te kloppen. Ik had hier nog nooit van gehoord en hier geen weet van, zelfs tijdens het zoeken naar een studiekeuze en hogeschool of universiteit ben ik dergelijke scholen niet tegengekomen. Volgens mij zullen het een beperkt aantal studenten zijn die zich hebben laten oplichten. Al zijn de slachtoffers van dergelijke praktijken beperkt, ik vind niet dat dit kan. Deze nepuniefs spelen met de toekomst van enkele jongeren en dit kan niet. Dan is het nog maar de vraag of hun zogenaamde diploma wel degelijk geldig is. Langs de andere kant vind ik het ook erg dat de overheid het zo ver heeft laten komen. Ze geven zelf toe dat hun wetgeving hier rond te mild is, hopelijk brengen ze hierin verandering.

Laatst aangepast door Lotte.G*ens : 21st March 2016 om 10:24.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:41.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.