actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > Thomas More Kempen > Onderwijs
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #21  
Oud 16th November 2004, 14:02
judithgielens's Avatar
judithgielens judithgielens is offline
auti-juf
 
Geregistreerd op: Oct 2004
Locatie: Borgerhout
Posts: 371
Citaat:
Originally posted by Kenny
Ja, altijd handmatig [ quote ] en [/ quote] typen, er is geen andere manier om dat te doen. Da's maar een kwestie van gewenning, na een paar keer is dat geen moeite meer.


copy/paste?
Ofwel het geen dat je wil "quoten" ff copy-en, dan op quote klikken en op OK, dan wordt het ook een quote, hij staat dan alleen nog niet vetgedrukt.
__________________
doe je mond maar open als je zeker weet dat wat je wil zeggen mooier is dan de stilte
Met citaat antwoorden
  #22  
Oud 16th November 2004, 15:49
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Question

Citaat:
Ofwel het geen dat je wil "quoten" ff copy-en, dan op quote klikken en op OK, dan wordt het ook een quote, hij staat dan alleen nog niet vetgedrukt.


Gelukt! Tnx Judith! Daar zat ik dus naar te zoeken... Systeem is dus: eerst 'post reply', dan tekst (uit een andere post onderaan) copyen, vervolgens klikken op 'quote' bij 'vbcode', dan krijg je links bovenaan een apart blokje waarin je je tekst moet 'pasten', en dan 'ok'. Vervolgens verschijnt de 'quote' in je 'post reply'...

Kenny, ik zet die jpg's eerst op mijn desktop, dan 'post reply', 'attachments' - 'browse' (naar je desktopverwijzing), en 'submit'... dan staat het fotootje er meestal wel direct onder... (maar vraag me niet hoe dat allemaal precies in elkaar zit...)
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #23  
Oud 16th November 2004, 16:21
judithgielens's Avatar
judithgielens judithgielens is offline
auti-juf
 
Geregistreerd op: Oct 2004
Locatie: Borgerhout
Posts: 371
Citaat:
Originally posted by Barst
Gelukt! Tnx Judith! Daar zat ik dus naar te zoeken... Systeem is dus: eerst 'post reply', dan tekst (uit een andere post onderaan) copyen, vervolgens klikken op 'quote' bij 'vbcode', dan krijg je links bovenaan een apart blokje waarin je je tekst moet 'pasten', en dan 'ok'. Vervolgens verschijnt de 'quote' in je 'post reply'...



Je kan natuurlijk ook gewoon onderaan rechts bij die persoon zijn post klikken op "quote" (naast edit) en dan krijg je heel die persoon zijn tekst, die als quote al in jou bericht is gezet en ook al in het vet gedrukt is! dat is nog minder werk!

Ik gebruik dat copy-paste gedoe vooral als ik een stukje tekst van ergens anders er nog wil bijzetten.

Als ik nu bv jou eerste zin wil "quoten" moet ik er wel voor zorgen dan de [ /i][ /B][ /QUOTE] er achter komt(ik copy dat stukje dan even van helemaal onderaan en plak dat er dan achter)
en als ik jou laatste zin wil "quoten" moet ik het eerste deel nog eerst even terug copy-en en pasten aan het begin van de zin. (aan het begin van de zin dus nog even [ QUOTE][ B][ i] typen, de afsluiting staat er al!

Gaat het lukken nu?
__________________
doe je mond maar open als je zeker weet dat wat je wil zeggen mooier is dan de stilte
Met citaat antwoorden
  #24  
Oud 16th November 2004, 16:26
Kenny's Avatar
Kenny Kenny is offline
UDHR - art. 19
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Hier
Posts: 581
Citaat:
Originally posted by judithgielens
copy/paste?
Ofwel het geen dat je wil "quoten" ff copy-en, dan op quote klikken en op OK, dan wordt het ook een quote, hij staat dan alleen nog niet vetgedrukt.


Ja, maar dat vind ik een onhandig systeem. Ik typ liever [ QUOTE ] en [/ QUOTE ] rond elk apart stukje tekst. Dat gaat het vlugst.

En uiteraard altijd eerst op de knop 'quote', anders moet je altijd terug om stukken tekst te copy pasten. Sorry, ik dacht dat iedereen dat al zo deed.

Citaat:
Originally posted by Barst
Kenny, ik zet die jpg's eerst op mijn desktop, dan 'post reply', 'attachments' - 'browse' (naar je desktopverwijzing), en 'submit'... dan staat het fotootje er meestal wel direct onder... (maar vraag me niet hoe dat allemaal precies in elkaar zit...)


Ja, maar dat was wat ik eigenlijk bedoelde met 'uploaden naar het forum'. Ik denk dat die foto's dan op de webspace van het forum zijn, en daar dus ook bandwidth van gebruiken. En die webspace geraakt daar natuurlijk vol van.

Via die IMG-manier moet je niet eerst zelf uploaden en wordt alles rechtstreeks van de bronsite gehaald. Maar dat zijn natuurlijk geen onoverkomelijke problemen...
Met citaat antwoorden
  #25  
Oud 16th November 2004, 17:32
Davy V.H. Davy V.H. is offline
Oud-student
 
Geregistreerd op: Jul 2004
Locatie: Herentals
Posts: 559
Deze zaken wist ik ook allemaal al. En dat van die images is inderdaad vervelend. Ik gerbuik het ook vaak en hier lukt het niet.

Maar ik denk niet dat de doorsnee student die nog geen ervaring heeft op een forum veel van deze uitleg begrepen heeft. Een demonstratie is echt wel nodig denk ik.
Met citaat antwoorden
  #26  
Oud 16th November 2004, 21:59
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Dat probleem van die images zou intussen in orde moeten zijn: testen jullie eens uit?

Thnx,

Barst

PS wat vinden jullie van het 'Archief'? (openingspagina, rechts bovenaan)
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #27  
Oud 16th November 2004, 22:35
Kenny's Avatar
Kenny Kenny is offline
UDHR - art. 19
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Hier
Posts: 581
Yup, nice!

In een bericht van mij hier ergens onderaan kan je zien dat het werkt.

Dat archief kan misschien ook wel nuttig zijn, eigenlijk is het zelfs al nuttig geweest want ik heb dus net gezien dat wij blijkbaar al 2 MAVO sessies achter de rug hebben? Fijn, ik weet dus van niks. :/

Laatst aangepast door Kenny : 16th November 2004 om 22:44.
Met citaat antwoorden
  #28  
Oud 16th November 2004, 23:01
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Exclamation

Het feit dat het in het archief staat, wil nog niet noodzakelijkerwijs zeggen dat de sessies ook effectief zijn doorgegaan...

Dit kan bij voorbeeld het geval zijn bij ziekte van de docent... Dat kan dan in sommige gevallen wel nog worden 'rechtgezet', zoals jullie morgen zullen ('mogen') ondervinden...
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #29  
Oud 16th November 2004, 23:07
Kenny's Avatar
Kenny Kenny is offline
UDHR - art. 19
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Hier
Posts: 581
Ach daarmee, ik was dat al vergeten dat die les niet is doorgegaan. 't Zal trouwens voor vrijdag zijn, voor ons althans...
Met citaat antwoorden
  #30  
Oud 17th November 2004, 14:30
yannick.staelens's Avatar
yannick.staelens yannick.staelens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2004
Locatie: Vlaanderen/Nijlen
Posts: 105
Thx iedereen voor deze goede uitleg van.. hoe werkt da ier nu allemaal... Een aantal dingen wist ik dus nog niet Ophet forum van onze klas "www.1ilso.tk is er een apart topic van "hoe gebruik ik het forum".. Ook de voorstelling van de members is daar al toegepast.. best handig hoor
__________________
Beter een beetje raar dan doodnormaal
Met citaat antwoorden
  #31  
Oud 17th November 2004, 17:05
Davy V.H. Davy V.H. is offline
Oud-student
 
Geregistreerd op: Jul 2004
Locatie: Herentals
Posts: 559
Hebben jullie een eigen site? Lol...

Moet je wel volgend jaar 2 Ilso als domeinnaam aanvragen hé...

Best wel leuk design van dat forum eigenlijk. Waar hebben ze de code gehaald?
Met citaat antwoorden
  #32  
Oud 17th November 2004, 18:15
yannick.staelens's Avatar
yannick.staelens yannick.staelens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2004
Locatie: Vlaanderen/Nijlen
Posts: 105
Dat zul je aan Jan Witvrouwen (1ilsoa) moeten vragen .. hij staat in voor het maken van de site... Hetgeen jij ziet zijn gewoon de eeuhm... onozele praat ... als je member bent is er voor elke vak nog eens een apart "hokje"
Het veranderen van de naam zal volgend jaar wel geen probleem zijn zeker
__________________
Beter een beetje raar dan doodnormaal
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:31.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.