actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th May 2012, 22:41
Annelies.Roofthooft Annelies.Roofthooft is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Zoersel
Posts: 106
Pakistan blokkeert Twitter na omstreden afbeeldingen

Pakistan heeft zondag de toegang tot de sociale netwerksite Twitter opnieuw opengesteld. Zaterdag had de Pakistaanse regering Twitter geblokkeerd omdat er 'blasfemische inhoud' op stond.

Pakistan blokkeerde de toegang tot Twitter acht uur lang omdat er afbeeldingen van de profeet Mohammed te vinden waren, zei Mohammad Yaseen, de voorzitter van de Pakistaanse telecommunicatie-autoriteit.

Twitter weigerde echter de plaatjes te verwijderen. De afbeeldingen van de profeet waren ingestuurd voor een wedstrijd op socialenetwerksite Facebook. Facebook haalde de afbeeldingen na de Pakistaanse klachten wel van zijn site.

Zondag werd de toegang tot Twitter in Pakistan weer opengesteld. Waarom de blokkering opnieuw is opgeheven is onduidelijk.

Bron: http://www.standaard.be/artikel/det...DMF20120520_112

Eigen mening:
Ik vind het persoonlijk wel echt wat ver gaan dat de volledige toegang tot deze sociale netwerksite werd ontzegd. Hierdoor worden vele mensen die hier niets mee te maken hebben, gestraft.
Dit brengt opnieuw de hele discussie naar boven over in welke situaties wel een afbeelding van de profeet Mohammed mag worden getoond en ik welke niet.
Ergens begrijp ik het standpunt van Twitter wel dat zij de foto's niet zomaar wilden verwijder maar anderzijds begrijp ik ook dat de Pakistaanse gemeenschap hun principes niet aan de kant wilden schuiven.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:37.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.