actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 28th November 2015, 09:11
Jens.W*uyts Jens.W*uyts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Kasterlee
Posts: 53
Nederlanders smokkelen miljarden aan drugs in ambulances

Een Nederlander is in Groot-Brittannië schuldig bevonden aan het smokkelen van drugs in nep-ambulances. De 55-jarige man zou samen met anderen drugs met een straatwaarde van ruim 2,2 miljard euro het land binnen hebben gesmokkeld, bericht de BBC.
De Nederlander, vader van vier, wordt gezien als ‘rechterhand’ in de smokkel. Zijn straf moet nog worden bepaald.

Een andere Nederlander (28) is vrijgesproken, terwijl er eerder al twee hadden bekend bij de drugshandel betrokken te zijn geweest. Het gaat om Nederlanders van 38 en 51 jaar. De eerste wordt beschouwd als het brein achter de smokkel.

De groep werd in juni opgepakt na maanden onderzoek. Oude ambulances werden opgekocht voor hun dekmantel: zogenaamd ‘ziekentransport’ tussen Engeland en Nederland. In werkelijkheid verstopten de mannen drugs in de ambulances. In juni werd in een ziekenwagen in totaal 270 kilo aan cocaïne, heroïne en amfetamines gevonden, met een straatwaarde van ongeveer 10 miljoen euro.

Uit onderzoek blijkt dat de mannen met vijf ambulances zeker 45 keer naar Groot-Brittannië zijn gereisd. Ze gingen onder meer naar Londen en Manchester.

Bron: Het nieuwsblad, 28/11/2015
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20151128_01994521

Mening: Ik vind het raar dat ze erin geslaagd zijn om 45 keer naar Groot-Brittannië te reizen met zo een grote hoeveelheden drugs. Zoiets zou toch beter gecontroleerd moeten worden vind ik. Een deel van de drugs die de Nederlanders vervoerden zijn sowieso in België beland. Ik denk dat als die Nederlanders erin geslaagd zijn om dat met ziekenwagens te doen, zij niet de enige zijn en dat er in België ook op deze manier drugs vervoerd worden. Daarom vind ik dat er strengere controles moeten komen, ook op voertuigen waar je geen drugs zou verwachten (ziekenwagens, brandweerwagens,....).

Laatst aangepast door Jens.W*uyts : 28th November 2015 om 09:19.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:23.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.