actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th November 2015, 16:36
Dennis D*uurloo Dennis D*uurloo is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2015
Locatie: viersel
Posts: 25
VN: “Vluchtelingen geen zondebok maken van terrorisme”

De VN-Vluchtelingenorganisatie (UNHCR) heeft ervoor gewaarschuwd migranten niet als zondebok voor de terreuraanslagen van Parijs te laten boeten. “We maken ons zorgen over dergelijke reacties”, zei UNHCR-woordvoerster Melissa Fleming dinsdag in Genève.
Het is angstwekkend dat een aantal landen onder verwijzing naar de aanslagen in Parijs zich willen onttrekken aan hun verplichtingen tot het opnemen van asielzoekers. Wie Syrische moslims afwijst, speelt enkel in de kaart van extremistische bendes zoals Islamitische Staat (ISIS), zei Fleming. “Velen onder hen zijn gevlucht voor extremisme en terrorisme - voor de mensen die achter de aanslagen van Parijs zitten.”


De UNHCR-woordvoerster gaf toe dat een van de daders vermomd als vluchteling via Griekenland in de EU was geraakt. “We hebben er al van in het begin op aangedrongen dat staten effectieve controles doorvoeren in de opvangcentra onmiddellijk na de aankomst van de vluchtelingen”


Bron: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20151117_01975258

Mening: Het is waar dat niet alle vluchtelingen bij de terreur organisatie ISIS horen maar dat wil niet zeggen dat ze allemaal onschuldig zijn, er zijn wel degelijk terroristen bij deze groep vluchtelingen en sommige vluchtelingen behoren dan wel niet bij de ISIS maar zorgen wel voor overlast. Het moeilijk op voorhand te bepalen wie wel en niet slecht is voor de samenleving maar vanaf dat er bewijs dat het degelijk zo is zouden ze direct uit het land gezet moeten worden.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 17th November 2015, 19:56
S*m.martens S*m.martens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Zoersel
Posts: 101
VN: “Vluchtelingen geen zondebok maken van terrorisme”

Ik ben het volledig eens met de uitspraak van de VN. Er vindt een aanslag plaats en IS eist deze op. Opeens wordt 'iedereen' racist en doet men racistische uitspraken. Ik vind het ongelooflijk om uitspraken als 'leg er een bom op' te horen. In Syrië wonen kei veel onschuldige mensen die willen vluchten voor de terreur en dit niet zomaar kunnen. Als de situatie in België zoals in Syrië is, zou ik ook vluchten.

Het is wel zo dat er tussen de vluchtelingen moslimextremisten zijn. Zij konden dan ongehinderd Europa binnenkomen. Je kan dit eigenlijk vergelijken met het paard van Troje bij de Grieken. Het is volgens mij geen oplossing om de grenzen volledig te sluiten. Dat is ook niet menselijk. Die mensen vluchten net voor hetzelfde, als waar wij bang voor zijn. Ik vind het wel belangrijk dat er meer controles komen aan de grenzen en ook in asielcentrums. Teruggekeerde Syriëstrijders mogen naar mijn mening niet meer het land binnen. Zij hebben een keuze gemaakt, en ik denk dat als je zo een keuze maakt er toch iets mis is met die persoon.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:25.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.