actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th November 2015, 06:54
melanie.d*llen melanie.d*llen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Vorselaar
Posts: 80
Cameron wil miljarden uittrekken voor strijd tegen terreur

Cameron wil miljarden uittrekken voor strijd tegen terreur

De Britse premier David Cameron wil na de aanslagen in Parijs flink investeren in speciale eenheden van het leger. Om deze militaire, special forces te versterken in de anti-terreurstrijd is in de komende vijf jaar twee miljard pond (zo'n 2,8 miljard euro) extra nodig.

Het geld moet ten goede komen aan nieuwe wapens, uitrusting, helikopters en drones, kondigde de premier in Londen aan.

Maandag zei Cameron al dat hij extra geld wil uittrekken voor beveiliging op vliegvelden en het aantal mensen dat bij de inlichtingen- en veiligheidsdiensten werkt, met 1900 wil opschroeven. Cameron waarschuwde daarbij dat aanslagen zoals in Parijs ook in Groot-Brittannië kunnen voorkomen.

Het Britse parlement voelt nog weinig voor militaire acties vanuit het Verenigd Koninkrijk tegen IS. Zowel Jeremy Corbyn, leider van de Labour Partij en lid van de vredesbeweging, als een deel van Cameron's eigen fractie hebben weinig op met het steunen van de Fransen en Amerikanen bij hun bombardementen.

Bron: De Morgen, 17 november 2015
http://www.demorgen.be/buitenland/c...rreur-b4629bfd/

Eigen mening: Naar mijn mening is het zeker nodig om voor de strijd tegen terreur een grote som geld uit te trekken. De IS heeft vele grote wapens en middelen om slachtoffers te maken. 2,8 miljard euro is een zeer groot bedrag, maar dit zal naar mijn mening zeker nodig om op te kunnen tegen de IS. Normaal gezien zou ik dit bedrag te groot vinden, maar omdat de IS maar schade blijft aanrichten kan ik mij hier toch in vinden. Beter 2,8 miljard euro om ze te bestrijden, dan 2,8 miljard euro om de schade die ze gemaakt hebben te herstellen. Bij het lezen van dit artikel vraag ik mij ook meteen af hoe de IS aan het geld komt om pantserwagens, de machinegeweren... te bemachtigen. Waar komt het geld van de oorlog, de terreur uitkomende van de IS vandaan?

Laatst aangepast door melanie.d*llen : 17th November 2015 om 07:07.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:24.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.