actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th November 2015, 16:14
Michiel.L*efelon Michiel.L*efelon is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Arendonk
Posts: 18
Donald Tusk: ‘Behoud van Schengen is race tegen de tijd’

ARTIKEL:

‘Het wordt een race tegen de tijd om Schengen te redden.’ Dat heeft Europees president Donald Tusk donderdag in Malta gezegd.

De uitspraken van Tusk komen er nadat Zweden woensdagavond aankondigde opnieuw grenscontroles te zullen uitvoeren ‘om het hoofd te bieden aan de onophoudelijke toestroom van migranten’. Daaruit concludeert de raadsvoorzitter dat er een enorme druk komt te staan op het Schengenakkoord, dat vrij verkeer van personen mogelijk maakt.

‘Het is een race tegen de tijd om Schengen te redden. Maar we zijn vastberaden om de race te winnen’, zei Tusk op een persconferentie in Valletta, Malta, waar een tweedaagse conferentie plaatsvindt over de Europese aanpak van de asielcrisis. ‘We moeten ons haasten, maar we mogen niet panikeren’, aldus nog Tusk.

Momenteel overleggen de staats- en regeringsleiders van de Europese Unie over de asielcrisis. Later deze middag zal bekendgemaakt worden of daar nog nieuwe dingen afgesproken werden. Eerder vandaag werd al een Europees fiat gegeven voor het Europees Trust FUND dat in Afrika de oorzaken van migratie moet helpen aanpakken.

BRON + DATUM:
De Standaard
http://www.standaard.be/cnt/dmf20151112_01966615
12/11/2015

EIGEN MENING:
Het Schengenakkoord is iets wat bij ons al 30 jaar van toepassing is. Het is voor ons dus praktisch ondenkbaar dat daar iets aan zou veranderen en ik denk ook niet dat dat effectief gaat gebeuren. Maar er moet wel iets veranderen want allemaal onze grenzen dichtdoen lijkt me ook geen oplossing. Ik denk dat het belangrijk is dat er een duidelijk plan wordt opgemaakt om in de éérste plaats de vluchtelingen die in de EU zijn aangekomen gelijkmatig op te vangen. (Verdeeld onder alle landen binnen de EU) Ten tweede is het volgens mij belangrijk om de toestroom van vluchtelingen af te remmen, dit door de leefomstandigheden in oorlogsgebied te verbeteren en door plaatsen waar de oorlog heeft gewoed terug veilig te maken en op te bouwen.

Laatst aangepast door Michiel.L*efelon : 12th November 2015 om 16:21.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:43.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.