actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th September 2012, 19:32
E*ien.Khouri E*ien.Khouri is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Turnhout
Posts: 104
Duizenden Spanjaarden betogen opnieuw tegen besparingspolitiek

In Spanje hebben vandaag opnieuw duizenden mensen betoogd tegen de besparingspolitiek van de regering. .

In Bilbao raakte een demonstrant gewond toen de politie rubberen kogels afvuurde op een stakingspost, die de toegang tot een warenhuis probeerde te beletten. De demonstranten droegen spandoeken met opschriften als "Neen tegen de besparingen. Voor werk en sociale rechten".

Volgens de Baskische vakbonden ELA en LAB nam 56 procent uit de industriële sector deel aan de staking. De actie brak uit na de betoging gisterenavond in Madrid. Zo'n 6.000 demonstranten raakten er slaags met de oproerpolitie. Volgens de politie liepen 64 mensen verwondingen op, raakte één van hen zwaargewond en werden 28 arrestaties verricht.

Terwijl de linkse oppositie het politieoptreden buitensporig noemde, zei minister van Binnenlandse Zaken Jorge Fernandez Diaz dat het nodig was gezien het "geweld" van de betogers en hun plannen om het parlement te omsingelen. Vanavond is een nieuwe betoging gepland.

Bron: De Morgen, 26 september 2012 ( http://www.demorgen.be/dm/nl/3324/F...&utm_medium=RSS )

Deze crisis treft Spanje erg hard. De rellen en demonstraties bewijzen dat mensen zeer wanhopig aan het worden zijn en dat de crisis steeds meer uit de hand begint te lopen. ik vind het een goede zaak dat mensen voor hun rechten opkomen. Wel vind ik het jammer dat daar geweld bij moet gebruikt worden. Zelf heb ik het vertrouwen in Europa een beetje verloren en vraag ik me af of het hele systeem van de euro nog wel werkt. Ik hoop dat alles zich snel oplost en dat politici misschien ook terug naar de mensen beginnen te luisteren. Het zijn per slot van rekening de Europese burgers die het ‘Europa’ van vandaag de dag vormen en daar moeten kunnen wonen en werken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:25.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.