actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th December 2012, 13:30
Emmely Emmely is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Arendonk
Posts: 118
Automobilist stoort zich vooral aan agressief rijgedrag van anderen

Automobilist stoort zich vooral aan agressief rijgedrag van anderen

Belgische autobestuurders storen zich op de baan vooral aan het agressieve rijgedrag van anderen. Dat stelde Touring vast tijdens een rondvraag van onder 1.760 chauffeurs.

Vier op de tien automobilisten ergeren zich het meest aan het agressieve rijgedrag van andere bestuurders. Bumperkleven, dat jarenlang bovenaan de lijst stond, eindigde op de tweede plaats. Een derde van de ondervraagden stoort zich daaraan.

Overdreven snelheid (26 procent), te traag rijden (22 procent) en de richtingaanwijzer niet gebruiken (21 procent) vervolledigen de top-5 van ergernissen.

"Verkeerscriminelen moeten definitief uit het verkeer en veelplegers moeten zwaarder worden aangepakt", reageert Touring op de resultaten.

"Voor de rest hameren we nogmaals op het hervormen van de rijopleiding met veel meer doorgedreven training in alle soorten omstandigheden, veel meer snelheidscontroles op risicowegen- en plaatsen en sensibilisering.

Op het vlak van infrastructuur gebonden ergernissen staan de files op nummer 1 (48 procent), gevolgd door stakingen en wegblokkades (41 procent)

Bron: www.gva.be

Mening: Nadat ik dit artikel gelezen heb, kan ik mij heel goed inbeelden dat mensen zich ergeren aan anderen in het verkeer. Bumperkleven, te traag rijden, geen richtingaanwijzers gebruiken zijn echt rottige elementen in het verkeer. Een strengere aanpak van de overheid is hier wel op zijn plaats, maar hoe gaan ze dit ooit in godsnaam toepassen? Deze dingen zijn nu eenmaal moeilijk te controleren. Ik ben benieuwd.

Nu, elke 'overtreding' zwaar bestraffen vind ik overdreven. Ik vergeet ook wel eens mijn richtingaanwijzers, maar dit is zelden. Als ik achter een wagen hang en deze doet dit niet, wordt ik hier ook slecht gezind van. Daarom dat ik wel in deze frustratie kan inkomen.
Ook TE traag rijden kan soms veel gevaarlijker zijn dan te hard rijden. Zeker met de weersvoorspellingen voor komende dagen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 5th December 2012, 16:57
kaat.vennekens kaat.vennekens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Kasterlee
Posts: 71
Automobilist stoort zich vooral aan agressief rijgedrag van anderen

Persoonlijk kan ik mij ook vaak ergeren aan agressieve automobilisten in het verkeer.
Maar stel nu dat je elke dag naar Brussel moet voor je werk en je bent 's avonds net de files voorbij, je bent bijna thuis. Maar dan hang je achter een tractor of een auto die in een zone 70 amper 60 kilometer per uur rijdt. Dan kan ik het wel begrijpen dat deze automobilist gaat overschakelen naar agressief rijgedrag. Dit doet hij vaak onbewust.
Ik keur dit rijgedrag natuurlijk niet goed, maar ik kan het soms wel begrijpen.
Deze automobilist ergert zich aan het te traag rijden van een andere automobilist, maar hij gaat dan, waarschijnlijk onbewust, zelf aan 'verkeerscriminaliteiten' doen.
Om hier boetes op te gaan zetten, is zoals Emmely reeds vermelde heel moeilijk volgens mij. Heb je hier controle op? Ik denk het niet.
Maar hoe kan dit dan wel opgelost worden?
Volgens mij moet bij elke automobilist het nuchter boerenverstand eens naar boven komen. Vertrek op tijd als je ergens op tijd moet zijn, hou rekening met eventuele files. En als je naar huis rijdt, zal het op vijf minuutjes ook niet aan komen denk ik. Ik denk dat iedereen wel opteert voor een veiliger verkeer en later thuis, dan een gevaarlijk verkeer en vijf minuutjes eerder thuis zijn.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:45.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.