actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st March 2011, 19:10
Eveline.Leysen Eveline.Leysen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Nijlen
Posts: 67
Gruwelfoto's Amerikaanse militairen in Afghanistan opgedoken

Het Duitse weekblad Der Spiegel heeft een groot aantal foto's in handen van Amerikaanse militairen in Afghanistan die trots poseren naast de lichamen van door hen gedode burgers. Het weekblad heeft drie van de beelden gepubliceerd in de editie die maandag verscheen.
Hoe Der Spiegel aan de foto's komt, is onduidelijk. Het Amerikaanse leger nam de foto's in beslag tijdens een onderzoek naar de dood van drie ongewapende Afghanen vorig jaar en wilde ze koste wat kost geheimhouden. Vijf militairen van een legerbasis ten zuiden van Seattle, in de staat Washington, zijn aangeklaagd voor moord en samenzwering. Hun advocaten kregen kopieën van de foto's, maar mochten deze onder geen beding verspreiden.

• Op een van de foto's staat een van de hoofdverdachten, korporaal Jeremy Morlock, die grijnzend het hoofd van een lijk aan zijn haar omhooghoudt. Het lichaam is volgens Der Spiegel van Gul Mudin, die Morlock op 15 januari 2010 in de provincie Kandahar zou hebben vermoord.

• Een tweede foto toont een Amerikaanse militair, Andrew Holmes, die het hoofd van hetzelfde lijk optilt. Volgens zijn advocaat kreeg Holmes de opdracht 'op de foto te staan, dus ging hij op de foto. Dat maakt geen moordenaar van hem'. De advocaat wilde een ballistisch deskundige als getuige oproepen, die mogelijk zou kunnen vertellen dat het slachtoffer om het leven is gekomen door een ander wapen dan dat van Holmes. Zijn verzoek werd echter afgewezen.

• Op een derde foto zijn twee ogenschijnlijk dode mannen te zien. Deze foto werd in beslag genomen van een lid van het betrokken peloton. Militairen vertelden de onderzoekers dat dergelijke foto's van lijken in oorlogsgebieden worden geruild zoals voetbalplaatjes op een schoolplein.

Weerzinwekkend

'Der Spiegel heeft foto's gepubliceerd waarop daden worden getoond die weerzinwekkend zijn voor ons als mensen en haaks staan op de normen en waarden van het Amerikaanse leger', deelde het leger in een verklaring mee. 'We verontschuldigen ons voor de opwinding die deze foto's veroorzaken.'

De moorden waar de vijf militairen van worden beschuldigd zouden in januari, februari en maart 2010 hebben plaatsgevonden. Het proces tegen korporaal Morlock vindt woensdag plaats. Hij zal schuld bekennen aan moord, samenzwering en andere aanklachten en getuigen tegen zijn medeverdachten. In ruil hiervoor krijgt hij maximaal 24 jaar gevangenisstraf.

Bron:
http://www.destandaard.be/artikel/d...DMF20110321_034

Mijn mening:
Dit is niet de eerste keer dat ik zoiets zie van het Amerikaans leger. Ik heb ook al foto's gezien waarop Amerikaanse soldaten Palestijnse gevangenen folteren en discrimineren.
Deze mensen trekken zich niets aan van waarden en normen, hebben geen respect voor de mensen.
Wie dit doet moet volgens mij zwaar gestraft worden.

Laatst aangepast door Eveline.Leysen : 21st March 2011 om 19:37.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 21st March 2011, 19:28
Nathalie.Tilemans Nathalie.Tilemans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Berlaar
Posts: 69
Ik vind het uiterst terecht dat Morlock hiervoor zwaar gestraft zal worden, maar hij mag wel niet te snel gemarginaliseerd worden door de gezaghebbers in het Amerikaanse leger; dit is niet de eerste oorlogsmisdaad die Amerikaanse militairen hebben begaan in het voorbije decennium. Helemaal niet. Er is duidelijk iets niet in de haak met de psychologische toestand van een al te groot deel van die militairen. Als hier niet snel iets aan gedaan wordt zal de VS ook in de westerse wereld zijn imago van 'redder in nood' niet lang meer kunnen bewaren...
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 21st March 2011, 19:57
stef.ven stef.ven is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Geel
Posts: 61
De oorlog op zich was een misdaad. Ik twijfel aan de authenticiteit van 9/11 en dus vind ik dat Amerika een oorlog heeft verklaard op volledig ongegronde basis.

Maar als zelfverklaarde leiders van de wereld komen ze er gewoon mee weg...
Iedereen weet dat oorlog fout is, maar de Amerikaanse economie is er ondertussen bijna op gebaseerd. Ze hebben oorlog nodig.

Bij een volk dat oorlog zoekt zijn dit soort toestanden nooit veraf, het is inderdaad lang niet de eerste keer dat dit soort beelden uitlekken.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 21st March 2011, 21:32
Elise_v Elise_v is offline
Elise Vrins
 
Geregistreerd op: Feb 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 100
Ik vind niet dat we alle soldaten van het Amerikaanse leger over dezelfde kam mogen scheren. Over het algemeen bestaat het Amerikaanse leger volgens mij uit patriottische mannen en vrouwen die alles zullen doen in het belang van hun land maar dit wil niet zeggen dat elke soldaat moordt en verminkt, etc. en daar nog trots op is door het te vereeuwigen op beeld ook.

Ik praat de daden van Morlock natuurlijk niét goed, het is verachtelijk om ten eerste te doden en te martelen en ten tweede, zo met de doden om te gaan. Personen die hiertoe in staat zijn, zijn volgens mij mentaal niet in orde en verdienen een zware straf maar nogmaals, niet elke Amerikaanse soldaat is zo wreed!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:29.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.