actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th April 2018, 07:59
Emily B*erinckx Emily B*erinckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2017
Locatie: België
Posts: 34
Peeters fluit De Wever terug: "De drugsproblemen in Antwerpen liggen niet aan Nederla

Peeters fluit De Wever terug: "De drugsproblemen in Antwerpen liggen niet aan Nederland"

Antwerps CD&V-kopman is niet akkoord met Bart De Wever (N-VA)

Er is geen enkel bewijs dat de Antwerpse drugsproblemen te maken hebben met het Nederlandse gedoogbeleid. Dat zegt Antwerps CD&V-kopman Kris Peeters na de uitspraken van Bart De Wever (N-VA). (bron: https://www.demorgen.be/binnenland/...rland-ba287062/)


Peeters fluit De Wever terug nadat die het extreme drugsgeweld in Antwerpen linkte aan het gedoogbeleid voor cannabis in Nederland. "Er is geen enkel bewijs dat de huidige problemen iets met dat gedoogbeleid te maken hebben", zegt de CD&V'er. "Het is dan ook contraproductief om dat op één hoop te gooien."

Volgens Peeters zou De Wever beter lessen trekken uit de Nederlandse aanpak. "In plaats van het conflict op te zoeken, moeten we net meer samenwerken. Nederland heeft al veel langer met dit soort geweld te maken. Daarom hebben ze enkele jaren geleden al zware beveiligingsmaatregelen genomen in de Rotterdamse haven."
Dekmantels

Ook de Antwerpse haven heeft extra beveiliging nodig, klinkt het. Intussen wil CD&V ook de geldstromen achter de drugs aanpakken, zoals dat in het Stroomplan van de federale regering staat. Ook wil de partij naar Nederlands voorbeeld een integriteitsbureau oprichten dat bij de aanvraag van vergunningen nagaat of de aanvragers wel bonafide zijn.

"Dat is een goede manier om dekmantels voor witwaspraktijken te detecteren", aldus Peeters.

Gebruikte bron: www.demorgen.be/politiek
Geraadpleegd op: 06 april 2018

Eigen mening:

Ik ken maar zeer weinig over politiek, volg het ook niet, maar soms lees ik uitspraken of titels van artikels waarvan ik toch mijn wenkbrauwen frons.
Een probleem met drugs kan, naar mijn bescheiden mening, nooit een probleem zijn van een ander land. Elk land doet wat het nodig vindt om tegen druggebruik en -misbruik in te gaan. Meneer Bart De Wever verklaarde dat de reden waarom er de laatste tijd zoveel drugsgeweld in zijn stad is het gedoogbeleid van de Nederlanders is, maar dat lijkt mij toch echt wel kort door de bocht.

In het artikel wordt beschreven dat meneer Kris Peeters niet akkoord gaat met de uitspraken van meneer Bart De Wever. Waar ik mij een beetje aan stoor is dat er nergens wordt vermeld waar meneer Peeters dit zegt. Sinds enkele jaren krijg ik de indruk dat er veel aan politiek wordt gedaan in de boekskes. Er wordt zoveel gezegd buiten de uren van overleg dat, bij wijze van spreken, de helft van alle politieke thema's niet worden besproken waar dit zou moeten: tijdens een raad.

Ik vind dit zeer spijtig omdat er op die manier veel met onzin gegooid wordt, de geloofwaardigheid van politici keldert en het overleg dat er echt toe doet, de kern van de zaak, niet meer plaatst kan vinden zonder een hoop te vermijden gevoelens.

Ja, politici moeten ons informeren over waar ze mee bezig zijn, hoe ze zaken willen aanpakken of welk debat ze willen aangaan. Maar dit alles moet niet gebeuren door een uitspraak te doen in één of ander televisieprogramma, een uitspraak die je dan ook niet kan staven met een onderzoek of andere bronnen, om dan enkele dagen te wachten op de reactie van een andere (bekende) politici. Politiek hoort niet plaats te vinden in de media, politiek hoort in de politiek. In gevallen als deze lijkt dit mij eerder aandachttrekkerij.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:46.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.