actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th December 2010, 19:09
Ashley.Knegtel Ashley.Knegtel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Grobbendonk
Posts: 76
Belspelletjes zullen eerlijk zijn of niet zijn

Staatssecretaris voor de Coördinatie van de fraudebestrijding, Carl Devlies, dreigt ermee om zoals in Nederland belspelletjes op televisie te verbieden als de organisatoren er niet voor zorgen dat alles 'eerlijk en transparant' verloopt. Dat stelt hij maandag na overleg met de verbruikersorganisaties Testaankoop en OIVO. Devlies wil onder meer dat de organisatoren hun vragen eerst voorleggen aan een deurwaarder.

De nieuwe kansspelwet, die op 1 januari van kracht wordt, legt de organisatoren van belspelletjes een vergunningsplicht op. Devlies wil hier strenge regels aan verbinden om een einde te maken aan praktijken zoals onoplosbare rekenraadsels, niet te raden automerken, misleidende informatie over prijzen en resterende spelduur.

De staatssecretaris wil de aanbieders van belspelletjes verplichten hun vragen op voorhand in te dienen bij een gerechtsdeurwaarder. Die moet voor de uitzending bevestigen dat de vragen 'duidelijk en ondubbelzinnig' zijn en van een 'normaal niveau voor een gemiddelde speler'. Voorts wil hij af van de zogenaamde jackpotronde. Als iemand een vraag correct beantwoordt, dan moet die de voorgespiegelde prijs ook effectief winnen. Een andere eis is dat de resterende tijdsduur die tijdens een spel wordt opgegeven daadwerkelijk moet gerespecteerd te worden. Nu wordt vaak veel langer doorgespeeld dan opgegeven.

Devlies benadrukt dat zijn voorstellen niet te nemen of te laten zijn. Hij zal de ontslagnemende regering een voorstel formuleren, waarover hij een consensus hoopt te bereiken. Als dat niet lukt, moet de volgende regering de knoop doorhakken.

Eigen mening:
Ik ben blij dat er eindelijk eens werkt van gemaakt gaat worden, van deze misleidende praktijken. De geloofwaardigheidsgraad van zulke kansspelen staan tegenwoordig op een zeer laag pitje.
De presentatoren zijn erin getraind om verkeerde hints te geven en om mensen aan te sporen om deel te nemen. Er waren al verschillende wetten die de producers moeten respecteren zoals bijvoorbeel dat het verboden is om deel te nemen als je minderjarig bent. Maar als ze horen dat je een jaar of 14 bent, dan vragen ze gewoonweg ofdat je moeder in de buurt is. Dit is echt een omzeiling van de wet en naar mijn weten onwettig!
Er zijn zoveel mensen die hier met hun ogen in lopen, maar als deze belspelletjes écht transparant en eerlijk worden, dan zullen we er denk ik minder mee geconfronteerd worden. Dit omdat de winst zeer sterk zal dalen en de zogenaamde jacpotprijzen zullen dan ook wel veel miniemer zijn.

Bron: De Standaard., (http://www.standaard.be/artikel/det...DMF20101220_107). (20 december 2010).
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 22nd December 2010, 18:33
Femke.Van.Dyck Femke.Van.Dyck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Herentals
Posts: 86
Ik hoop dat deze wet erdoor zal komen. De presetatoren bedriegen je zonder schaamte.
Na de cursus 'Hoe laat ik een enveloppe verdwijnen in 12 lessen' is er nu een extraatje aangeboden aan de sluwe leerlingen die er maar niet genoeg van kregen: 'Hoe laat ik een heel bordspel verdwijnen!”' Hoewel ik er nu zelf mee zit te lachen, is het eigenlijk heel erg dat dit kan gebeuren. Als je het met je eigen ogen wil zien gebeuren, kijk dan af en toe eens naar VT4 of VijfTV.
De truc ligt hem in het opstarten van ‘Tussenspelletjes’. Als er na een eerste ‘Tussenspelletje’ nog een tweede begint zou je al nattigheid moeten beginnen voelen. In de meeste gevallen zal het bordspel op de achtergrond langzaam verdwijnen, of in de overgang van de ene zender naar de andere plots verdwenen zijn…
http://belspelletjes.50webs.org/
Youtube staat er vol van!
Ik ben alvast voor de nieuwe kansspelwet!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 23rd December 2010, 09:24
Kristof.Vermeiren Kristof.Vermeiren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Turnhout
Posts: 68
Stuur een bericht via MSN naar Kristof.Vermeiren
Ik sluit mij volledig aan bij jullie meningen. Dergelijke spelletjes zijn pure oplichterij. Wanneer een beller in mijn ogen correct antwoordt op een vraag, wordt het steeds fout gerekend. Volgens mij verzinnen ze zelf kinderachtige regeltjes bij, zodat een normale mens nooit bij het juiste antwoord kan komen. Ik heb nog nooit iemand een vraag zoals; 'Tel allles op.' juist zien oplossen. Misschien moet je het aantal letters ook wel optellen? Of misschien het aantal zinnen ook? Wie zal het zeggen!
Een wet lijkt mij echt wel op zijn plaats. Als je aan een spel meedoet, mag je toch op zijn minst de spelregels weten, nu kan je alleen maar raden naar wat je moet doen.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 11th February 2011, 19:52
Ashley.Knegtel Ashley.Knegtel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Grobbendonk
Posts: 76
Citaat:
Orgineel gepost door Kristof.Vermeiren
Als je aan een spel meedoet, mag je toch op zijn minst de spelregels weten, nu kan je alleen maar raden naar wat je moet doen.


Het is wel zo dat je altijd de spelregels kan raadplegen via een telefoonnummer of een website die je kan terugvinden op het scherm.
Maar het is wel zo dat je meestal al moet betalen per minuut of keiveel moeite moet doen om de computer op te starten,...
Veel mensen hebben hier gewoon geen zin in en willen snel meedoen voor de extra tijd op zou zijn.
Lees jij de overeenkomst wanneer je een programma op je computer zet van internet?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:31.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.