actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Global Warming
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th November 2011, 19:46
dorien.van.heupen dorien.van.heupen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Turnhout
Posts: 89
België nu al slachtoffer van opwarming aarde

België ondervindt al duidelijk de gevolgen van de klimaatverandering. De gemiddelde temperatuur in ons land ligt al 2,3 graden hoger dan voor de industriële.

België kent een zeer duidelijke stijging van de temperatuur. Dat blijkt uit het Milieurapport Vlaanderen van de Vlaamse MilieuMaatschappij (VMM).

Die stijging werd al aan het eind van de negentiende eeuw ingezet, maar versnelde halverwege de twintigste eeuw. Ondertussen is het in België gemiddeld 2,3 graden warmer dan tweehonderd jaar geleden. De temperatuurstijging is het grootst in de zomer en de lente.

Zomerse dagen

De klimaatverandering blijkt ook uit het feit dat de zestien warmste jaren sinds 1833 zich allemaal in de periode tussen 1989 en 2010 bevinden. Voorts zit ook het aantal zomerse dagen (maximumtemperatuur van meer dan 25 graden) in de lift.

Warmer en natter

Naast warmer, wordt het in ons land ook natter. De jaarlijkse hoeveelheid neerslag kent een langzame maar aanhoudende stijging (gemiddeld 5 mm per decennium). Die toename tekent zich enkel tijdens de winter af.

Extreem weer

De Vlaamse MilieuMaatschappij (VMM) vreest dat ons land steeds vaker te maken krijgt met extreme weersomstandigheden.

Stijging van het zeeniveau

Tot slot wordt de kust geconfronteerd met een duidelijke stijging van het zeeniveau. Vergeleken met 1970, lag het jaargemiddelde van het zeeniveau in 2010 al 103 mm hoger in Oostende, 115 mm hoger in Nieuwpoort en 133 mm hoger in Zeebrugge.

De stijging van het zeeniveau wordt door internationale organisaties vaak gezien als één van de belangrijkste en zeker één van de gevaarlijkste gevolgen van de mondiale klimaatverandering. (Belga/EE)

Bron: http://www.knack.be/nieuws/planet-earth/belgie-nu-al-slachtoffer-van-opwarming-aarde/article-4000007206755.htm
Vrijdag 18 oktober 2011

De zoveelste confrontatie in verband met het opwarmen van de aarde. Ik vind de cijfers waar we constant mee worden geconfronteerd een beetje verontrustend, maar merk toch dat we er nog steeds veel te weinig rekening mee houden. We denken steeds dat het een "ver van ons bed"-show is, maar uiteindelijk zijn ook in België de gevolgen van de opwarming van de aarde duidelijk zichtbaar. Er zijn nu eenmaal te veel vervuilers op onze wereld en de aarde is bezig aan haar natuurlijke eliminatie..
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 19th November 2011, 11:16
Lindl Wijnants Lindl Wijnants is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Turnhout
Posts: 75
Ik vind het niet verwonderlijk dat ons landje nu al de gevolgen ondervindt van de opwarming van de aarde. Jammer genoeg wordt er te weinig aangedaan. Ik vind dit zeer verontrustend. Wat verwachten mensen nu? Dat hun kinderen de gevolgen wel zullen oplossen!? Het is nu tijd om er iets aan te doen en toch gebeurd er niets of toch weinig. Ik vind het vrij frustrerend.

Er zijn natuurlijk ook mensen die denken dat het allemaal niet zo erg is als het lijkt of zoals wordt gezegd. Het is wel zo erg. Ik denk dat we het laatste nog niet gezien hebben van de opwarming van de aarde. Het nadeel is dat tot hiertoe vooral derde wereld landen met dit probleem werden geconfronteerd. De kans dat wij hier de gevolgen ook nog van gaan dragen is groot. Dat kan je uit dit artikel al achterhalen.

Het enige wat ik hoop is dat er snel iets aangedaan wordt.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:56.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.