actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Global Warming
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd November 2011, 17:31
Olivier.Wuyts Olivier.Wuyts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Pulderbos
Posts: 26
Meer extreem weer door opwarming

Meer extreem weer door opwarming
woensdag 02 november 2011, 03u00

Een nieuw VN-rapport zal waarschijnlijk bevestigen dat de klimaatopwarming leidt tot meer extreme weersomstandigheden zoals stormen.
Extreme weersomstandigheden, zoals de regenval die geleid heeft tot de recente overstromingen in Thailand, of de uitzonderlijke vroege sneeuwstormen in de VS, komen méér voor als gevolg van de klimaatopwarming. En in de toekomst wordt het waarschijnlijk nog erger. Dat staat in de voorlopige versie van een VN-klimaatrapport, die het persbureau Associated Press kon inzien.

Het rapport, van een deelcommissie van het International Panel on Climate Change (IPCC), moet over enkele weken officieel worden vrijgegeven, maar de inhoud is naar goede IPCC-gewoonte al uitgelekt.

BRON: http://www.standaard.be/artikel/det...ikelid=TB3HQ1MJ

MENING:
Ik interpreteer dit artikel als een zoveelste waarschuwing naar de mens toe om nog meer ons best te doen tegen de opwarming van de aarde. De gevolgen van de opwarming van de aarde zijn echt dramatisch. Zo staan er in het artikel enkele recente voorbeelden van wat de opwarming van de aarde allemaal teweeg brengt. (Zoals bijvoorbeeld de regenval die geleid heeft tot de recente overstromingen in Thailand, of de uitzonderlijke vroege sneeuwstormen in de VS, ...) Bij al deze gebeurtenissen zijn er mensen om het leven gekomen.
Vooral de zin "En in de toekomst wordt het waarschijnlijk nog erger." maakt me zorgen omdat deze ons laat weten dat het nog erger kan. Met andere woorden, er zullen in de toekomst nog meer mensen overlijden door natuurrampen, spijtig.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 3rd November 2011, 00:31
Kina.Vercalsteren Kina.Vercalsteren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: westerlo
Posts: 17
Reactie

Mijn mening sluit volledig aan bij die van hieronder , ik vind dit alleen zeer verontrustend. De aarde blijft ons maar signalen sturen nat het niet goed gaat. Er gebeuren meer en meer natuurrampen er is meer droogte en hierdoor ook meer hongersnood in de wereld. Op andere werelddelen stopt het dan maar niet met regenen of sneeuwen. Veel mensen beseffen dit allemaal niet zo goed denk ik maar de wereld is dus echt aan het uitputten en beetje bij beetje aan het vergaan.
Ik heb ook nog een artikel gevonden waar de 4 zwaarste gevolgen van de opwarming van de aarde in worden beschreven namelijk :
-Een economische recessie van formaat
-Uitsterven van de zeedieren
-Wereldwijde honger
-Zelfversterkende effecten

http://www.express.be/business/nl/e...arde/103120.htm
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:30.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.