actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd November 2011, 14:41
Tinne Sysmans Tinne Sysmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Merksplas
Posts: 122
Geen verblijfsvergunning voor Mauro

In de Nederlandse Tweede Kamer zijn dinsdag twee moties verworpen, waardoor Mauro Manuel geen verblijfsvergunning krijgt. Het symbooldossier rond de jonge Angolees werd door de meerderheid weggestemd. De emotionele oproep tot de Tweede Kamer, met het verzoek in Nederland te mogen blijven, bracht dus geen zoden aan de dijk.

De Nederlandse autoriteiten hadden afgelopen vrijdag bevestigd dat Mauro na acht jaar procederen uitgewezen wordt, een beslissing die op harde kritiek stuitte. De oppositie beraadt zich nu over een motie om Mauro in Nederland te laten blijven in afwachting van een studievisum.

Mauro hoeft dus niet te rekenen op een permanente verblijfsvergunning. GroenLinks en D66 willen wel een motie over een studievisum indienen, want ook regeringspartij CDA steunt die. Wanneer die kwestie aan de orde komt, is nog niet duidelijk.

01/11/11
bron: http://www.gva.be/nieuws/buitenland...voor-mauro.aspx

Eigen mening
Ik vind dit persoonlijk erg voor die jongen, aangezien hij helemaal geďntegreerd is. Hij spreekt perfect Nederlands en hij is al 8 jaar in Nederland. Waarom zouden ze hem dan wegsturen, terwijl er andere asielzoekers zijn die zich niet aanpassen of niet willen gaan werken. Die moeten terug worden gestuurd en niet iemand die zijn best doet om zich te integreren. Mauro moet nu terug naar zijn geboorteland, maar hij is daar 8 jaar niet geweest en moet dus terug vanaf nul beginnen. Hopelijk is er een andere uitweg voor hem en kan hij hier blijven.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 2nd November 2011, 16:19
Joren.Paulussen Joren.Paulussen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Lille
Posts: 30
Langs de éne kant is het erg voor die jonge dat hij wordt uitgewezen. Dit is een goed voorbeeld van wat er allemaal mis is met het asielbeleid en dat niet alleen in België en Nederland. Iemand die goed geďntegreerd is kan zomaar worden teruggestuurd terwijl er mensen zijn die het na tientallen jaren nog niet kunnen.

Langs de andere kant vind ik absoluut niet dat er nu ineens een uitzondering gemaakt moet worden, dat is een straatje zonder eind. Een aanpassing van de wetten dringt zich duidelijk wel op.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 2nd November 2011, 23:22
Veronique.Peeters's Avatar
Veronique.Peeters Veronique.Peeters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Booischot
Posts: 98
Allereerst vind ik het enorm erg voor Mauro. Ondertussen is hij volledig in Nederland geďntegreerd, wanneer ze hem gaan terugsturen zal hij zich opnieuw moeten integreren in Angola. Hij heeft een Nederlands pleeggezin en zij willen deze jongen adopteren maar mogen niet en dat maakt het allemaal zo gecompliceerd (zowel op emotioneel als juridisch vlak). Nederland is zijn thuisland geworden, in tegenstelling tot Angola. Ik vraag me zelfs af wat hij daar nog kan gaan doen, gezien hij ondertussen hier een familie en vriendenkring heeft opgebouwd. Ik denk ook niet dat Mauro een gevaar is voor de Nederlandse maatschappij, in tegenstelling tot criminelen en illegalen die veel langer in Nederland mogen blijven dan deze jongen.

Anderzijds begrijp ik ook dat de wet toegepast moet worden en dat er geen einde meer aan komt als er steeds uitzonderingen op worden gemaakt. De wet zou het beter, nadat iemand niet werd toegelaten, onmogelijk moeten maken om nog zovele jaren te blijven. Dan worden er niet zoveel mensen bij betrokken, denk maar aan de opgebouwde vriendenkring, de pleegfamilie, de school, ... Maar dit alles is natuurlijk veel makkelijker gezegd dan gedaan...
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 7th November 2011, 13:10
Ann.Cornelis Ann.Cornelis is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Wuustwezel
Posts: 127
Mauro

Persoonlijk vind ik het een schande. Het is misschien wel juist volgens de wetgeving en volgens een bepaald systeem, maar is dit wel menselijk? Ik snap niet dat je als mens, als partij of wat dan ook het over je hart krijgt om een Nederlands opgevoede jongen terug te sturen naar zijn "thuisland". Wat mij betreft is Nederland zijn thuisland, daar heeft Mauro tot nu toe het grootste deel van zijn leven gewoond. Het ergste is nog dat hij heel hecht is met zijn gezin. Ze halen hem letterlijk weg van alle mensen waar hij van houdt; zijn mama, papa, zusjes, vrienden, ... Hopelijk vindt Mauro nog een manier om in Nederland te blijven en gebeurt iets als dit niet meer.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:24.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.