actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th March 2013, 18:55
c*dric.willemsen c*dric.willemsen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Provincie Antwerpen
Posts: 235
1,15 miljoen voor Kom op tegen Kanker

De startshow van Kom op tegen Kanker op tv-zender Eén, waarin dit keer kinderen centraal stonden, heeft zaterdagavond 1.151.570 euro opgebracht.

De Vlaamse regering schonk aan het eind van programma nog een bedrag van 500.000 euro. Dat gebeurde door minister van Wetenschap Ingrid Lieten (SP.A) en minister-president Kris Peeters (CD&V)

De campagne van de openbare omroep en de Vlaamse Liga tegen Kanker (VLK) besteedt dit jaar aandacht aan de late gevolgen van de ziekte bij kinderen.

Tijdens de liveshow in Leuven, gepresenteerd door Goedele Wachters, vertelden kinderen met kanker hun persoonlijke verhaal.

In de loop van het programma werd geregeld overgeschakeld naar het callcenter, waar talrijke vrijwilligers en bekende Vlamingen de telefoonoproepen beantwoordden van mensen die geld wilden storten.

De muziek werd verzorgd door onder anderen Axelle Red, Bent Van Looy en Free Souffriau. In 2010-2011 bracht de tweejaarlijkse actie, die toen in het teken van leukemie stond, een recordbedrag van 17,130 miljoen euro op. Tijdens de liveshow van februari 2011 werd 1,751 miljoen euro ingezameld voor de Vlaamse navelstrengbloedbanken.

Frank De Boosere, de voorzitter van Kom Op Tegen Kanker, toonde zich zeer tevreden met de 1,15 miljoen euro die de liveshow van Kom op tegen Kanker dit jaar opleverde. Aangezien zaterdagavond het startschot werd gegeven voor de nieuwe campagne, kan dat bedrag nog oplopen. (VRT/Belga/BO)

Bron: De Knack (17/3/2013)

Commentaar: Het doet deugd om te zien dat we toch een mooi bedrag verzameld hebben voor 'Kom Op Tegen Kanker'. Alleen vind ik het jammer dat ze aan deze campagne veel minder aandacht besteden dan aan bijvoorbeeld "Broederlijk Delen". Op mijn vorige school moesten we verplicht 5 euro doneren aan "Broederlijk Delen", anders kregen we strafstudie. Maar over 'Kom Op Tegen Kanker' hoor je helemaal niets op de secundaire scholen. Dit vind ik alles behalve normaal...
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 17th March 2013, 21:24
Carine.Smets Carine.Smets is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Zandhoven
Posts: 164
Het is inderdaad al een mooi bedrag dat werd ingezameld met de startshow. Maar zoals de twee vorige reeds van mening waren ben ik ook van mening dat men op alle onderwijsniveau's een inzamelactie mag houden voor "Kom op tegen Kanker" en niet enkel voor broederlijk delen. Zoals ze ook zeggen zal iedereen wel iemand kennen die met deze vreselijke ziekte te maken heeft. Ik vind dat je dan beter aan deze onderzoeken een schenking kan doen.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 17th March 2013, 22:14
veerle.grauwmans@khk.be veerle.grauwmans@khk.be is offline
Veerle Grauwmans
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 70
Ik draag ook jaarlijks mijn steentje bij aan Kom Op Tegen Kanker. Sinds ik iemand heel belangrijk in mijn leven verloren heb aan kanker, doe ik mijn best om jaarlijks mijn steentje bij te dragen. Het is nooit een groot bedrag, maar alle kleine beetjes helpen. Of het geld nu gebruikt wordt voor onderzoek met geneesmiddelen of om een leuke dag te organiseren voor mensen met kanker, het heeft allemaal zijn nut. Als je ernstig ziek bent, kan je er écht van genieten om een dag geen zorgen te hoeven maken om die ziekte. Ik ben blij met de opbrengst dit jaar! Op naar het volgende jaar! Hopelijk vinden ze dan ook snel een effectief geneesmiddel!
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 20th March 2013, 18:22
S*ANNE S*ANNE is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Feb 2013
Locatie: Gierle
Posts: 26
Ik steun mijn broertje die toeren gaat lopen voor 'kom op tegen kanker'. Hoe meer toeren hij loopt, hoe meer financiële steun naar het goede doel gaat. Zo'n sponsorloop in een school vind ik een goed initiatief. Ik denk dat wij als toekomstige leerkrachten echt een steentje bij kunnen dragen op dit vlak.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:47.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.